1400/01/30-18:02

روسیه ۲۰ دیپلمات چِکی را اخراج کرد

در واکنش به اقدام روز گذشته جمهوری چک در اخراج 18 دیپلمات روس، وزارت خارجه روسیه دستور اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها همین امشب باید روسیه را ترک کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، در واکنش به اقدام روز گذشته جمهوری چک در اخراج 18 دیپلمات روس، وزارت خارجه روسیه دستور اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها همین امشب باید روسیه را ترک کنند.

عصر امروز نیز وزارت خارجه فرانسه سفیر جمهوری چک در مسکو را فراخوانده بود.

جمهوری چک روز شنبه به 18 دیپلمات روس دستور داد تا طی 18 ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

وزارت خارجه روسیه با رد اتهامات علیه دیپلمات‌ها گفت که مسکو اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد. مسکو این اقدام جمهوری چک را تحریم آمیز توصیف کرده و گفته که نفوذ آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌ها مشهود است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ و از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند،  ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

در واکنش به این اقدام آمریکا نیز، مسکو از اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

مسکو روز گذشته نیز در واکنش به اقدام ورشو، 5 دیپلمات لهستانی را اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان مطلع شدیم. در مقابل، 5 دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب