1400/02/04-21:17

آمریکا نیروهای ویژه و بمب افکن های بی ۵۲ به منطقه اعزام می کند

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که به طور موقت شماری نیروی ویژه، بمب افکن بی ۵۲ و یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه اعزام می کند تا امنیت خروج نیروهای ناتو را از افغانستان، تضمین کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا قرار است شماری از نیروهای ویژه این کشور را برای مدتی کوتاه به افغانستان اعزام کند تا به طالبان درباره عزم خود مبنی بر تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو هشدار دهد.

قرار است یک ناو هواپیمابر و حداکثر ۶ بمب افکن بی ۵۲ نیز برای تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو به منطقه اعزام شود.

به گفته «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، تاکنون دو فروند بمب افکن بی ۵۲ به منطقه اعزام شده است.

وی در توجیه این اقدام مدعی شد: آمریکا با توجه به اظهارات تند طالبان، اقدامات احتیاطی را انجام داده است. همه احتمالات باید در نظر گرفته شود از جمله اینکه طالبان در برابر عقب نشینی نیروهای آمریکایی مقاومت نشان دهد.

ادعا می شود که روند خروج سه هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی که کمتر از دو هفته دیگر آغاز می شود تا اواسط جولای تکمیل می شود حال آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تاریخ ۱۱ سپتامبر را برای نهایی شدن این موضوع اعلام کرده است.

قرار بود طبق توافقی که فوریه ۲۰۲۰ میان طالبان و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، حاصل شد؛ نظامیان خارجی تا ضرب الاجل اول ماه میلادی می، خاک افغانستان را ترک کنند. اما آمریکا به روال معمول بدقولی کرد و این رویه را تا ماه سپتامبر به تاخیر انداخت.

طالبان در اعتراض به این تاخیر، اعلام کرد مادامی که نظامیان خارجی در افغانستان هستند، از حضور در مذاکرات صلح امتناع خواهد کرد.

پیشتر نیز، «فرانک مک کنزی» فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) مدعی شده بود که برای محافظت از نیروهای ناتو حین خروج از افغانستان، موقتاً نظامیان دیگری به این کشور اعزام خواهند شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب