1400/02/05-23:32

رزمایش اضطراری ارتش رژیم صهیونیستی

به‌دنبال موج حملات موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به انجام رزمایش برای مقابله با تبعات این حملات شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از "جرزالم پست"، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد که این ارتش برای آمادگی و مقابله با حملات موشکی از نوار غزه، رزمایش اضطراری برگزار می‌کند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این رزمایش ابزار‌های دفاع در برابر موشک‌ها و موثرترین راه‌ها برای رسیدن به مناطق امن را پوشش می‌دهد.

طی این رزمایش، آژیر‌ها در منطقه به صدا در می‌آیند و از ساکنان خواسته می‌شود که رسیدن به مناطق حفاظت شده را تمرین کنند.

ساعاتی پیش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز دستور داد تا ارتش این رژیم در آمادگی کامل باقی بمانند.

دفتر گانتس با اعلام این خبر مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی برای پاسخ به حملات موشکی از نوار غزه آمادگی کامل دارد.

پیش از این، اویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی نیز به ارتش دستور داده بود تا برای تمام سناریو‌های احتمالی ازجمله ایجاد تنش از سمت نواز غزه آمادگی کامل داشته باشند.

پیش از این نیز  نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارش امروز خود با اشاره به حملات آخر هفته گذشته در نوار غزه، از افزایش قدرت نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) خبر داد و نوشت: «حملات اخیر موشکی از غزه به سمت اسرائیل بیانگر آن است که حماس در حال افزایش قدرت نظامی خود است و برنامه‌ای دقیق در زمینه موشکی دارد.»

در مقابل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به رزمندگان فلسطین اعلام کرد که در آمادگی کامل باشند.

جنبش حماس اعلام کرد: اهالی بخش قدیمی شهر قدس را به تجمع در مسجد الاقصی و در‌های ورودی آن و اصرار بر برگزاری نماز در این مسجد دعوت می‌کنیم. از اهالی کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ برای حرکت به طرف مسجد الاقصی دعوت می‌کنیم. ما خواهان تسریع در تشکیل کمیته‌های حراست شبانه در همه مکان‌های متعلق به فلسطینی‌ها هستیم.

این جنبش خاطرنشان کرد: از اهالی کرانه باختری می‌خواهیم درباره راهزنان شهرک نشینی که به روستا‌ها و روستا‌های دورافتاده نفوذ می‌کنند، هوشیار باشند. اهالی کرانه باختری را به اجرای عملیات ایذایی در محله‌های صهیونیست‌نشین و مناطق نزدیک شهرک‌ها دعوت می‌کنیم. از مقاومت قهرمان در نوار غزه می‌خواهیم انگشت خودشان را روی ماشه نگه دارند. از مقاومت می‌خواهیم تا موشک‌هایش را آماده کند و برای هدف قرار دادن تاسیسات دشمن در آماده باش کامل باشد.

تجاوز‌های و تعرض‌های پی‌درپی نیرو‌های رژیم اشغالگر به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی از روز اول ماه رمضان، اوضاع را قدس اشغالی متشنج کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب