1400/04/27-13:27

تطهیر طالبان، با چه منطقی؟!

 تطهیر طالبان، با چه منطقی؟!

دولت بهار/ دکتر مهدی فدایی مهربانی: این عکس را خانعلی حیدری همین امروز برایم ارسال کرد ... از دانشجویان افغانستانی است از شهرستان مالستان استان غزنی که هر روز دو سه کیلومتر پیاده راه می‌آید تا به اینجا برسد. برایم نوشته: «استاد گرامی ... اینجا انترنت و سیگنال مبایل در دسترس نیست و من روزانه روی قله‌های کوه میام تا امتحان بدم ... متأسفانه شهرستان مالستان به دست طالبان سقوط کرده و وضعیت امنیتی بدجور خراب شده که حتی با ترس و لرز دو سه روز شده میام برای امتحان سر قلۀ کوه ... استاد این عکس قله کوهی است که من برای امتحان میام!»

چندی پیش پیام دیگری از یک دانشجوی افغانستانی را برای همکارانم به اشتراک گذاشتم: «سلام استاد ... چند وقتی است که طالبان تو افغانستان جنگ شروع کرده و داره پیشروی می کنه، مردم بی‌گناه به ویژه شیعیان افغانستان دارن قتل عام میشن، من فردا دارم میرم ... تا اگه بشه با یه گروهی از بچه ها بریم سمت افغانستان منطقه جنگی. احتمالش کمه بتونیم رد بشیم اما میخواستم بخاطر زحماتتون ازتون تشکر کنم.»

همکار ارزشی‌ام در جواب من نوشت که طالبان دیگر آن طالبان قبلی نیست و این گروه جزو واقعیت های عینی افغانستان است. گفتم واقعی ترین عینیت، خون انسان‌های بی‌گناهی است که به زمین می‌ریزد؛ چه در فلسطین چه در هزارستان و غزنی. نمی‌دانم چه شده و با چه منطقی طالبان برای برخی ناگهان تطهیر شد. گروهی از حضرات هم شروع کرده‌اند در فضای مجازی طوری از طالبان می‌نویسند که گویی از صدای شلاق طالبان ندای صلح و مدنیت برای افغانستان می‌شنوند!

خواهید دید چطور طالبان کل افغانستان را خواهد درید و در نهایت چشمش به دهان بنیادگرایان سلفی منطقه خواهد بود. هویت ایدئولوژیکی طالبان هرگز اجازه نخواهد داد پیرو یک حکومت شیعی شود، پس تصور نکنید هرکس مخالف امریکا بود، ضرورتاً دوست خوبی برای ما خواهد شد.

آن حضراتی هم که دست به قلم می‌شوند بهتر است ابتدا کمی با وجدانشان کنار بیایند و بعد نوک قلم را بچرخانند!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب