1400/04/27-15:32

مجلس هر روز برنامه‌های غیر ضروری را در دستور قرار می‌دهد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تورم افسارگسیخته و فساد اقتصادی ناشی از آن کمر مردم را شکسته و قطعی مکرر برق، آب و مسئله خشکسالی مردم را به ستوه آورده است؛ ما مجلسی‌ها اما هر روز برنامه‌های غیر ضروری را در دستور قرار می‌دهیم و دولت و وزراء صرفا تذکر می‌دهیم.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، حسن لطفی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: هدف از حکومت سوق دادن انسان به سمت نظام الهی است تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگون انسان فراهم شود و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی‌تواند باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را «نشان دهنده حرکت مردم به سوی نظام الهی» دانست و گفت: این حرکت توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی مخصوصا آمریکا و هم پیمانانش را نقش بر آب کرد. انتخاب شایسته سید ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، امنیتی و... دستاوردهای فراوانی داشته است، گفت: علی رغم همه این پیشرفت‌ها دچار چالش‌های اساسی هستیم. تعدد قوانین منجر به بی عدالتی در جامعه شده و متأسفانه ما مجلسی‌ها به جای اصلاح و تنقیح قوانین همچنان قانون وضع می‌کنیم. تورم افسارگسیخته و فساد اقتصادی ناشی از آن کمر مردم را شکسته است اما متأسفانه مجلس هر روز برنامه‌های غیر ضروری را در دستور قرار می‌دهد. قطعی مکرر برق، آب و مسئله خشکسالی مردم را به ستوه آورده اما همچنان به دولت و وزراء صرفا تذکر می‌دهیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند.

لطفی ادامه داد: دو سوم از بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی بوده و مجلس هیچ گاه اجازه و  فرصت بررسی و نظارت بر آن را به خود نداده است. موسسات عمومی غیردولتی مثل دانشگاه آزاد اسلامی، هلال احمر، تأمین اجتماعی، بانک‌های خصوصی، هولدینگ‌های وابسته به آنها از دولت فربه‌تر شده و به هیچ کس پاسخگو نیستند. آمار و ارقام دقیقی از داده‌های جامعه شناختی وجود ندارد و برنامه ریزی در کشور را مختل کرده است. این‌ها بخشی از چالش‌هایی است که دولت‌های قبلی با آن مواجه بوده و گریبان گیر دولت جدید نیز خواهد بود. بیاید به جای متهم کردن یکدیگر موانع توسعه کشور را برطرف کنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت آب شرب در کشور، خواستار توجه دولت به کشاورزان و کارگران رزن و درگزین شد و گفت: نسبت به استمهال وام‌های کشاورزی تا مدت ۲ سال اقدام کنید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب