1400/04/29-10:50

شرایط احتساب و خرید سابقه خدمت سربازی چگونه است؟

شکوری در رابطه با شرایط احتساب و خرید سابقه خدمت سربازی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با شرایط احتساب و خرید سابقه خدمت سربازی اظهار کرد: مراحل مربوط، در سامانه خدمات غیرحضوری طی می‌شود و خرید و احتساب سابقه سربازی نیز نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارد.

وی افزود: شرط خرید سربازی این است که فرد در حال حاضر بیمه پرداز بوده و قبل از تقاضا هم دارای دو سال سابقه بیمه پردازی باشد که نرخ حق بیمه آن ۳۰ درصد است که هفت درصد را از بیمه شده می‌گیریم و ۲۳ درصد را به حساب دولت منظور می‌کنیم.

شکوری توضیح داد: زمان لحاظ شدن سابقه خدمت سربازی؛ اگر امروز اراده و ثبت درخواست کنید سیستم همان روز درخواست بررسی و محاسبه می‌کند.

وی ادامه داد: ارتباط ما با پایگاه اطلاعات سازمان نظام وظیفه برقرار شده و نیازی به بارگذاری کارت پایان خدمت و یا ارائه کارت در شعبه نیست و سامانه به صورت برخط کنترل می‌کند که فرد سربازی را انجام داده یا خیر و مدت آن چه قدر است و همان لحظه اعلام بدهی صورت می‌گیرد و اگر پرداخت نقدی باشد همان روز سابقه تولید می‌شود و اگر تقسیط شود که تا ۱۲ قسط امکان پذیر است بعد از پرداخت اقساط، سابقه منظور می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب