1400/05/12-09:52

کانادا: حمله به نفتکش اسرائیلی توسط ایران انجام شده

آن طور که خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرده است، وزارت خارجه کانادا که اخیراً مواضع ضدایرانی خود را افزایش داده است، با صدور بیانیه‌ای از کمپین اتهام زنی به ایران در خصوص حادثه کشتی مرسر استریت حمایت کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، طبق این گزارش، وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی توییتری خود، بدون سند و مدرک حادثه کشتی مرسر استریت را به ایران ارتباط داد.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا در این خصوص این گونه نوشته شده است: «کانادا حمله به نفتکش مرسر استریت را که طبق اطلاعات بین‌المللی توسط ایران انجام شده است، محکوم می‌کند».

این بیانیه این گونه می‌افزاید: «کانادا از تلاش جامعه بین‌الملل برای پاسخگویی ایران به این اقدام غیرمسئولانه حمایت می‌کند».

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب