1400/07/23-19:23

33 شهید و 74 مجروح در انفجار قندهار افغانستان

منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در مسجد شیعیان در قندهار در جنوب افغانستان طی جریان مراسم نماز جمعه خبر داده و گفتند که در این حادثه 33 نفر شهید و 74 تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش دولت بهار، دقایقی پیش انفجاری در مسجد قندوز در جنوب افغانستان به وقوع پیوسته است.

3 انفجار پیاپی در مراسم نماز جمعه قندهار

شاهدان عینی می‌گویند که 3 انفجار در نزدیکی مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» در ناحیه اول شهر قندهار رخ داده که انفجار اول در ورودی مسجد و انفجار دومی در داخل آن به وقوع پیوسته است.

 

امام‌بارگاه مسجد شیعیان قندهار است که مراسم نماز جمعه در آن هر هفته برگزار می‌شود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان ضمن تایید خبر انفجار گفت: انفجاری در مسجد قندهار در جنوب افغانستان رخ داده است.

وی جزئیات بیشتر درباره تلفات این انفجار ارائه نکرد.

33 شهید و 57 زخمی طی حمله انتحاری به مسجد شیعیان

اما شبکه «الجزیره» به نقل از یک منبع امنیتی افغانستانی گزارش داد که در پی انفجار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار تاکنون حداقل 33 نفر شهید و 57 نفر مجروح شده‌اند.

 

از سوی دیگر یک مقام وزارت بهداشت افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفته که تاکنون جسد 33 نفر و همچنین 74 زخمی این حادثه به بیمارستان منتقل شده است. 

وی افزود: بیمارستان مملو از زخمیان این حادثه بوده و نیازی فوری به خون در این مرکز درمانی داریم. 

یک شاهد عینی نیز درباره جزئیات این حادثه گفته است که 3 انفجار امروز در مراسم نماز جمعه نمازگراران این حادثه را هدف قرار داده است.

ایران حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل ضمن محکوم کردن حمله انتحاری به مسجدی در قندهار از طالبان درخواست که عاملان این حادثه را شناسایی و به سزای اعمال خود برساند. 

همچنین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار را به شدت محکوم کرد و نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داد.

هفته گذشته نیز وقوع انفجار شدید در مراسم نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان 46 شهید و بیش از 143 زخمی برجای گذاشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب