1400/07/25-15:36

به زودی فعالیت آزمایشی رمزارز ملی آغاز خواهد شد

رئیس کل بانک مرکزی از فعالیت آزمایشی رمزارز ملی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کمیته مشترکی بین دولت و مجلس اصلاح قانون بانک مرکزی را به سرانجام مقصود می‌رسانند.

به گزارش دولت بهار، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی امروز (یکشنبه 25 مهر) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگوی تلویزیونی در باره جزئیات این نشست اظهار داشت: در این نشست گزارشی از بازار ارز، حوزه کلان اقتصادی و نظام بانکی در کمیسیون به نمایندگان ارائه دش.

وی افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی و رئیس آن تاکید بر آن داشتند که بایستی کمیته‌های مشترکی درباره موضوعات مدنظر مجلس و دولت برای رفع مشکلات تشکیل شده و برای رفع معضلات به سرانجام برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح پولی و بانکی مدنظر مجلس یازدهم است که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است اما مقرر شد که قانون اصلاح بانک مرکزی با هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس بیشتر مدنظر باشد و پیگیری شود. به همین دلیل مقرر شد ظرف مدت مشخصی نظر این کمیسیون در این باره جمع بندی شود تا کمیته مشترکی در این باره تشکیل شده تا کار به سرانجام برسد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: نیاز است که قانون بانک مرکزی به روز شده و مشکلات رفع شود.

صلاح آبادی گفت: رمزارزها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد این در حالی است که ما در سطح دنیا شاهد رمزارزهای ملی و رمزارزهای خارجی هستیم که مقرر شد کارگروهی مشترک در این باره تشکیل شده تا تکلیف همگان درباره رمزارزها مشخص شود و نظر کشور در باره رمزارز به صراحت بیان شود.

رمرزارز ملی در آینده نزدیک و با برسی‌هایی که بانک مرکزی انجام داده رونمایی خواهد شد که البته مقرر شد این رمزارز به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کند، این در حالی است که در دنیا فقط چند کشور هستند که رمز ارز ملی دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب