1400/09/02-10:33

تکذیب شایعه حذف ارز دولتی داروها

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تکذیب شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داروها گفت: الان ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تکذیب شایعات درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برخی مواد اولیه و داروها اظهارداشت: ما هیچ‌گونه اقدامی در این باره نکرده‌ایم. بعضی از اقلامی را که تولید داخل داشته را از اردیبهشت پارسال آزاد کردیم که این کار هم برای حمایت از تولید است که آنها هم اقلام جانبی بوده‌اند یا ارزبری محدودی دارند. الان ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم. باید آنها این تصمیم را بگیرند و منابع این موضوع را هم پیش‌بینی کنند. ما تا منابع را نبینیم که نمی‌توانیم ارز را آزاد کنیم.

محمدی افزود: داروهای بیماری‌های خاص، خط قرمز ما است. برای آزاد کردن ارز این بیماری‌ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه‌ها بدهد و بیمه‌ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند تا به محض اینکه ما این داروها را آزاد کردیم، بیمار احساس بالا بودن قیمت دارو نکند. فقط در این شرایط ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

همچنین به گفته دارایی رئیس‌سازمان غذا و دارو، سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی مخصوصا بیماران خاص و صعب‌العلاج و مزمن است.

گفتنی است، خبرآنلاین، روز یکشنبه با انتشار خبری مدعی شده بود: «سازمان غذا و دارو چراغ خاموش و بدون پشتوانه قانونی در حال حذف نرخ ارز یارانه‌ای دارو قلم به قلم است.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب