1400/09/02-19:15

هر تفاهمی در عراق بدون حضور یمنی ها بی معناست

سفیر یمن در تهران گفت: هر تفاهمی در مورد یمن که بدون حضور یمنی ها انجام شود، بی معنا است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، "ابراهیم محمد دیلمی" در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با عقب نشینی امارات از منطقه" الحدیده" در یمن و علت این موضوع گفت: امارات به عنوان یکی از طرف های اصلی جنگ علیه مردم یمن سیاست فریب را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: امارات پیش از این نیز بارها اعلام کرده که از یمن عقب نشینی کرده اما کماکان در امور یمن دخالت می کند و دشمنی مستمر خود علیه یمن را ادامه می دهد و بخش هایی از یمن به ویژه جزایر سقطری و میون را اشغال کرده است.

سفیر یمن در ایران گفت: امارات باید بداند وقت آن رسیده که سربازانش را از یمن خارج و کشور ما را ترک کند. امارات ملزم به پرداخت غرامت و جبران خسارت های است که در سال های اشغال و تجاوز علیه یمن به کشور ما وارد کرده است.

دیلمی ادامه داد: اماراتی ها باید بداند دوره فریبکاری و تغییر واقعیت ها در یمن به سرآمده و باید این را درک کند.
سفیر یمن در تهران همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد دو طرف در مورد یمن رایزنی و گفت و گو کنند افزود: دیدارهای که در بغداد انجام شده بین ایران و عربستان است البته تلاش هایی از جانب سعودی وجود دارد که ایران را به مسئله یمن بکشاند اما ایران اعلام کرده که مسئله یمن داخلی است و اگر آنها به دنبال حل مسئله یمن هستند باید با طرف های یمنی وارد مذاکره شوند و با آنها به تفاهم برسند.

سفیر یمن در تهران ادامه داد: برخی می خواهند که ایران از نقش طبیعی خود در کنار یمن دست بردارد و به یک میانجی تبدیل شود که امری قابل قبولی نیست. ما به برادران عراقی خود هم نصیحت می کنم اگر می خواهد تلاش های قابل ستایشان موفقیت آمیز باشد نباید مسئله یمن بدون حضور طرف های یمنی مورد مذاکره قرار گیرد.

این مقام یمنی در ایران گفت: هر تفاهی در عراق و چه جای دیگر در مورد یمن اگر بدون حضور یمنی ها انجام شود بی معناست و هرنتیجه ای که در مورد یمن حاصل شود برای ما قابل اجرا نخواهد بود مادامی که ما به عنوان طرف های یمنی در آن حاضر نباشیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب