1400/09/02-19:16

ماهواره جدید چین برای رصد زمین به فضا رفت

ماهواره جدیدی به منظور رصد زمین از مرکز پرتاب ماهواره ای جیوچوان این کشور به فضا پرتاب شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از چاینا دیلی؛ چین امروز سه شنبه یک ماهواره جدید با هدف رصد زمین را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی این کشور به مدار زمین پرتاب کرد. این ماهواره جدید که Gaofen-۳ ۰۲ نام دارد، توسط یک موشک Long March-۴C در ساعت ۷:۴۵ صبح (به وقت پکن) به فضا پرتاب و با موفقیت وارد مدار برنامه ریزی شد.

این ماهواره در یک مدار خورشید آهنگ در ارتفاع ۷۵۵ کیلومتری کار خواهد کرد و با ماهواره در حال چرخش Gaofen-۳ پیوند خواهد داشت تا یک صورت فلکی ماهواره‌ای راداری زمینی-دریایی را تشکیل دهد. این ماموریت باعث بهبود قابلیت‌های نظارتی این دو ماهواره بر مشاهدات کشتی‌های دریایی و همچنین نظارت بر شرایط اضطراری در دریا و محیط طبیعی خشکی-دریایی می‌شود و در زمینه‌های پیشگیری و کاهش بلایای دریایی، پایش محیط زیست دریایی، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از آب، کشاورزی و هواشناسی خدمت خواهد کرد.

ماهواره Gaofen-۳ ۰۲ توسط آکادمی فناوری فضایی چین و موشک حامل آن توسط آکادمی فناوری پرواز‌های فضایی شانگ‌های ساخته شده است. این پرتاب سیصد و نود و هشتمین ماموریت راکت‌های حامل سری Long March بود.

مدار خورشید آهنگ مداری قطبی به مرکزیت زمین است که نسبت به زمین در یک ساعت خاص قرار دارد. این مدار برای ماهواره‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای انجام ماموریتشان به یک وضعیت نوردهی مشخص نیاز دارند یا طبق ماموریت شان باید از بالای قطب‌های زمین گذر کنند. مدار خورشید آهنگ معمولا برای ماهواره‌های مشاهدات زمین، نقشه برداری و سنجش از راه دور کاربرد دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب