1400/09/07-08:00

3 کشته و 4 مجروح طی تیراندازی در مرکز ایالت تنسی

پلیس مرکز ایالت تنسی در آمریکا اعلام کرد در جریان تیراندازی در آپارتمانی سه مرد جوان کشته و چهار نفر مجروح شدند.

به گزارش دولت بهار، پلیس شهر «نشویل» مرکز ایالت تنسی در آمریکا اعلام کرد در جریان تیراندازی در داخل آپارتمانی در جمعه شب به وقت محلی سه مرد جوان کشته و چهار نفر مجروح شدند.

به نوشته وبگاه خبری «ان‌تی‌دی» پلیس نشویل در توییتی اعلام کرد که دو اسلحه را در محل  تیراندازی کشف کرده  و سه متوفی این حادثه  یک فرد نوجوان  و  دو جوان بودند. «کریستین مامفورد» سخنگوی پلیس منطقه گفت: «ما هنوز در حال کار برای شناسایی ضاربان و مجروحان و کشته شدگان هستیم.»

به گفته مامفورد، بازماندگان شامل یک نوجوان 13 ساله و سه بزرگسال هستند.

مامفورد گفت: «اطلاعات دریالتی در حال بررسی است، ما در حال کار برای یافتن دقیق جزئیات قبل از تیراندازی هستیم.»

پلیس دورهام آمریکا نیز از خشونت مسلحانه در یک مرکز خرید این شهر و شلیک به حداقل سه نفر از حاضران خبر داد. بنابر گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» صبح شنبه (به وقت تهران) منتشر کرد، حاضران در مرکز خرید «ساوت پوینت» شهر دورهام از تیراندازی مسلحانه در داخل این مرکز خرید خبر دادند.

طبق این گزارش، در جریان خشونت مسلحانه در این مرکز خرید در ایالت کارولینای شمالی به حداقل سه نفر شلیک شد. به گفته «پاتریس اندروز» رئیس اداره پلیس دورهام، نیروهای این اداره پس از دریافت گزارش‌هایی درباره تیراندازی در این مرکز خرید به صحنه وارد شدند.

بنا بر روایت این مقام پلیس آمریکا، دو گروه از افراد عامل تیراندازی در مرکز خرید ساوت پوینت بودند و آنها از قبل یکدیگر را می‌شناختند.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند و زخمی می‌شوند اما با این حال، به دلیل قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تاکنون حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب