1400/09/09-16:11

برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برنامه امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد که بر اساس آن امتحانات در بازه زمانی دوم تا ۲۷ دی ماه برگزار می شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

بر این اساس، امتحانات نهایی پایه دوازدهم از روز پنج شنبه، دوم دی ماه آغاز و تا ۲۷ دی ماه ادامه دارد.

در این شیوه نامه آمده است که امتحانات حضوری در تمام مناطق با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا (متعاقباً ارسال می‌شود)، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشت برگزار خواهد شد.

ستاد امتحانات استان / شهرستان نواحی و مناطق، بر اساس شیوه نامه و وظایف عوامل برگزاری امتحانات نهایی، تشکیل و حداکثر تا تاریخ ۱۸ اذرماه ۱۴۰۰ نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شوند.

همچنین سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (نامه شماره ۱۴۵۱۹۸ مورخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰)  مطابق برنامه درسی و بارم بندی وضعیت قرمز در شرایط همه گیری بیماری کرونا و بر اساس بارم بندی امتحانات نهایی شهریور ماه سالتحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، طراحی می‌شوند.

برنامه درسی دوره دوم متوسطه در وضعیت قرمز، بارم بندی دروس و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.

 به دانش آموزان و اولیای آنها به نحو مقتضی اعلام شود، همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند و ...) و دستگاه‌های حافظه دار در جلسه امتحان نهایی تخلف محسوب می‌شود.

امید است با تدبیر جنابعالی به عنوان رئیس ستاد برگزاری امتحانات استان و تلاش و مساعدت همکاران اداره سنجش و سایر مسؤلین ذی ربط آن استان زمینه حسن اجرای امتحانات فراهم شود.

برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب