1399/05/30-14:18

۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند

۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: ارزش فعلی سهام عدالت هزار هزار میلیارد تومان است و ۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار آن هستند که از این تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام خود انتخاب کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، حسین فهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۴۶۰ هزار نفر سهامدار خراسان‌جنوبی که روش غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند تنها ۴۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: برای ثبت نام در سامانه سجام نیازی به حضور مردم در دفاتر پیشخوان و بانک‌ها نیست وسهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت و صفحه ویژه‌ خراسان‌جنوبی، به صورت رایگان در سجام ثبت نام و احراز هویت کنند.

خراسان‌جنوبی پایلوت طرح آزادسازی سهام عدالت به روش غیرمستقیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی عنوان داشت: خراسان‌جنوبی پایلوت طرح آزادسازی سهام عدالت به روش غیرمستقیم بوده و اولین شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این استان راه اندازی شد.

فهیمی با بیان اینکه به‌زودی اولین مجمع الکترونیکی عمومی این شرکت با هدف انتخاب هیأت‌مدیره، برگزار می‌شود، ادامه داد: هیأت مدیره می‌تواند با انتخاب طرح‌های سودآور اقتصادی، هم ارزش این سهام را افزایش دهد و هم در توسعه و اشتغال استان و کشور نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: افراد واجد شرایط برای عضویت در مدیریت شرکت استانی سهام عدالت برای ثبت نام به سامانه فرابورس مراجعه کنند که داشتن حداقل مدرک کارشناسی با اولویت رشته‌های مرتبط، داشتن ۵ تا ۷ سال سابقه فعالیت در مدیریت بازار سرمایه، قبولی در مصاحبه و تأیید صلاحیت عمومی از جمله شرایط افرادی است که می‌توانند برای هیات مدیره نامزد شوند.

۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی از سهام عدالت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اقتصادی تاریخ معاصر کشور یاد کرد و گفت: ارزش فعلی این سهام هزار هزار میلیارد تومان است و ۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار آن هستند که از این تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام خود انتخاب کردند.

فهیمی همچنین از بررسی طرح الحاق جاماندگان سهام عدالت به این طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

همچنین عسکری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: برای ثبت نام در سامانه سجام نیازی به حضور مردم در دفاتر پیشخوان و بانک‌ها نیست وسهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت و صفحه ویژه خراسان‌جنوبی، به صورت رایگان در سجام ثبت نام و احراز هویت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی همچنین از بررسی طرح الحاق جاماندگان سهام عدالت به این طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب