1399/05/30-16:49

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شیوع آفت کرم غوزه، کشاورزان باید نسبت به رصد و مبارزه اقدام کنند.

به گزارش دولت بهار، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه برای ارتفاعات مازندران، گلستان و سمنان افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

او افزود: با توجه به گرمای هوا در جنوب کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از خشک شدن خوشه‌های خرما، نخل کاران استان‌های ایلام، کرمان، هرمزگان و بوشهر نسبت به پوشش پوشال نخل‌ها اقدام کنند. 

حقیقت در توصیه‌ای دیگر به پسته کاران گفت: با توجه به شرایط جوی به پسته کاران جنوب کشور توصیه می‌شود که از مصرف کود‌های ازوته جلوگیری کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی نسبت به شیوع کرم غوزه هشدار داد و بیان کرد: پنبه کاران استان گلستان پس از رصد مزارع پنبه نسبت به مبارزه اقدام کنند.

تامین بیش از ۱۲۶ درصد بارش یکسال زراعی

او درباره آخرین وضعیت بارندگی کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۹۳.۹ میلی متر، سال گذشته ۳۱۵.۴ میلی متر و بلندمدت ۲۲۷.۷ میلی متر بوده که این امر بیانگر کاهش ۶.۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۲۹.۱ درصدی رشد بارش نسبت به دوره بلندمدت است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ۱۲۶.۵ درصد بارش یکسال زراعی کشور تامین شده است، تصریح کرد: این در حالی است که استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و کردستان کمتر از نرمال بارش دریافت کرده اند که تا پایان سال زراعی این کسری جبران نمی‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب