1399/06/09-22:12

عربستان با عبور هواپیما‌های صهیونیستی از آسمان این کشور موافقت کرد

منابع صهیونیستی پس از توافق برسر اولین پرواز تجاری اسرائیل و امارات، اعلام کردند که عربستان با عبور هواپیما‌های صهیونیستی از آسمان این کشور موافقت کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، اولین پرواز تجاری بین رژیم صهیونیستی و امارات که قرار است روز دوشنبه انجام شود، پس از رایزنی‌های گسترده تل‌آویو و ریاض قرار است تا از حریم هوایی عربستان عبور کند.

روزنامه اسرائیلی«یدیعوت آحارونوت» و خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها برده نشده، اعلام کردند که عربستان توافق کرده است تا اجازه عبور پرواز هوایی «ال‌آل» متعلق به رژیم صهیونیستی را از فراز حریم هوایی خود بدهد.

هیئت آمریکایی و صهیونیستی با این پرواز خود را به ابوظبی خواهند رساند و با سران اماراتی دیدار خواهند کرد. جراد کوشنر، مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی و آوی برکوویتز، نماینده آمریکا در خاورمیانه هیئت صهیونیستی را همراهی خواهند کرد. 

یدیعوت آحارونوت مدعی شد که کوشنر در تلاش است تا محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان را متقاعد کند تا همزمان با حضور هئیت آمریکایی و صهیونیستی در امارات، هیئتی را به ابوظبی اعزام کند.

هرچند که سران آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کردند که در پی عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، سایر کشورهای عربی و اسلامی نیز به برقراری ارتباط با اسرائیل تن دهند، ملت‌های مسلمان طی هفته‌های اخیر از هر فرصتی استفاده کردند و از اقدام ننگین امارات ابراز انزجار کردند. بر اساس توافق امارات و رژیم صهیونیستی، احداث سفارت‌خانه و گسترش روابط اقتصادی، امنیتی و سیاسی در دستور کار طرفین قرار گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب