1401/04/06-16:15

پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از 10 تیر آغاز می‌شود

به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه پیش ثبت نام اعزام زائرین به عتبات در اربعین حسینی از جمعه 10 تیر آغاز خواهد شد.

به گزارش دولت بهار، سعید کریمی خو در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به فاصله زمانی حدودا سه ماهه تا اربعین حسینی، اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی در سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا پس از دوسال وقفه امسال شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین باشیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه، پیش ثبت نام اعزام زائرین از روز جمعه 10 تیر آغاز و تا 31 این ماه به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می توانند برای پیش ثبت نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند، گفت: کسانی که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیار دارند می توانند در منزل پیش ثبت نام را انجام دهند، درغیر اینصورت به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در استان 21 دفتر زیارتی وجود دارد که 15 مورد آن در شهر کرمانشاه و مابقی هم در شهرستانهای کنگاور، اسلام آبادغرب، روانسر، جوانرود و سنقر و کلیایی قرار دارند و علاقمندان می توانند برای پیش ثبت نام به آنها مراجعه کنند.

کریمی خو با تاکید براینکه امسال برای  ورود زائرین به کشور عراق سخت گیری هایی وجود دارد، اعلام کرد: تا زمانی که زائرین در سامانه سماح ثبت نام نکنند، امکان خروج آنها علیرغم داشتن گذرنامه امکان پذیر نیست.

وی افزود: همچنین تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، دیگر شرایط زائرین برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

مدیرحج و زیارت استان با بیان اینکه هنوز جزییات دیگری از اعزام زائرین به عتبات در اربعین اعلام نشده، گفت: برای اعزام زائرین در قالب کاروان های حج و زیارت به عتبات عالیات نیز با توجه به بازگشایی مرز مهران،  بسته هایی تدوین و به سازمان ارسال کرده ایم که در صورت تایید در روزهای آینده آن را ابلاغ و ثبت نام ها را برای اعزام ها آغاز می کنیم.

وی تاخیر در بسته شدن پکیج ها را ناشی از افزایش قیمت هتل، حمل و نقل و تغذیه و سایر خدمات در کشور عراق و تلاش مسئولین کشورمان برای تخفیف گرفتن از طرف عراقی اعلام کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب