1401/04/07-08:45

اتحادیه اروپا پیام‌های ایران و آمریکا را در قطر منتقل خواهد کرد!

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیام‌ها میان ایران و آمریکا را در مذاکرات قطر منتقل خواهد کرد.

به گزارش دولت بهار، خبرنگار شبکه سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه کشورش درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه قطر نوشت که وزارت خارجه تایید کرد این هفته میان ایران و آمریکا در دوحه قطر مذاکرات غیرمستقیم خواهد بود.

 یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در دوحه با وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: اتحادیه اروپا این مذاکرات را پیش برده و پیام ها میان ایران و آمریکا را منتقل خواهد کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در قطر، بدون هیچ اشاره ای به نقش کشورش توپ این مذاکرات را هم در زمین ایران انداخت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران درباره مذاکرات پیش رو در قطر با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد: در مورد ایران باید بگویم که دیدگاه  آمریکا از مدت ها پیش صریح بوده است، به این معنی که ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

این مقام دولت بایدن افزود: ما فکر می کنیم یک توافق دیپلماتیک بهترین راه برای انجام این کار است. ما فکر می کنیم که بازگشت متقابل به برجام در راستای منافع آمریکا و شرکای ما است. 

وی با ادعای اینکه " برای ایران یک توافق روی میز است" همچون گذشته مدعی شد تصمیم گیری در مورد پذیرفتن یا رد این توافق بر عهده ایران است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب