1401/04/07-16:00

ورود بیش از ۳۲ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

بر اساس اعلام ستاد مکه تا پایان امروز- سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱- جمعا ۳۲ هزار و ۷۳۵ نفر از زائران و عوامل کاروان های حج تمتع وارد عربستان می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بر اساس اطلاعیه روز سه شنبه (۷ تیرماه )ستاد مکه، با ورود این تعداد زائر که با ۱۳۲ پرواز به مقصد فرودگاههای جده و مدینه انجام شده است بیش از ۸۲ درصد از ۳۹۶۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ وارد سرزمین وحی می شوند.

بر اساس این گزارش، تعداد زائرانی که تا پایان امروز پس از ورود به  فرودگاه جده و محرم شدن در میقات جحفه، راهی مکه مکرمه می شوند به ۱۱ هزار و ۱۷۳نفر در قالب ۹۶ کاروان می رسد.

همچنین ۱۰۵ کاروان با ظرفیت ۱۳هزار و۵۰۳ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه حرکت کرده و پس از احرام بستن درمسجد شجره‌ برای انجام عمره تمتع وارد مکه می شوند.

تاکنون در مجموع ۱۹۰۰۵نفر در قالب ۸۲ پرواز وارد مدینه النبی شدند که از این تعداد امشب ۵۴۹۵ زائر میهمان شهر پیامبر رحمت خواهند بود.

تعداد  زائرین ورودی به مدینه تا پایان امروز ۱۲۱۹ زائر درقالب ۱۰ کاروان اعلام شده است.

این گزارش می افزاید که تعداد کل پروازهای انجام شده به فرودگاه جده (زائران مدینه بعد) از ابتدای آغاز عملیات حج تا پایان امروز به عدد ۵۰ می رسد که  ۱۱ هزار و ۷۰۳ زائر را به عربستان منتقل کرده اند.

دراین اطلاعیه آمده است که تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام تا پایان امشب به ۲۴۶۸۳ نفر در قالب ۲۰۱ کاروان خواهد رسید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب