1401/04/10-00:06

بغداد میزبان گفت وگو میان مصر و اردن با ایران است

فؤاد حسین وزیرامورخارجه عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش میزبان گفت وگوهایی میان مصر و اردن با ایران است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، حسین این سخنان را در گفت وگوی اختصاصی با شبکه "العربیه" عربستان بیان کرده که گزیده هایی از آن روز پنجشنبه بدون اشاره به تاریخ پخش آن منتشر شده است.

وی همچنین خواستار تبدیل مذاکرات تهران و ریاض به گفت وگوی آشکار شد.

تاکنون هیچ یک از کشورهای اردن و مصر درخصوص این جزییات و مذاکرات واکنشی نشان ندادند.

حسین که کشورش میزبان مذاکرات ایران و عربستان بوده است، بار دیگر اعلام کرد که گفت وگوها در بغداد میان اردن و ایران و قاهره و تهران آغاز شده است.

سطح نمایندگی دیپلماتیک میان ایران و مصر و به دنبال «تنش‌ها» در دهه‌های گذشته هنوز در سطح دفتر حافظ منافع در دو کشور است.

سامح شکری وزیر امورخارجه مصر در مارس گذشته اعلام کرده بود که حضور قاهره در کنفرانس نقب با هدف ایجاد ائتلاف یا علیه هیچ کشوری صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه العربیه، حسین تایید کرد که سفر روز شنبه گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان سعودی به  گفتگوی ریاض و تهران پرداخته است.

وی گفته است که روابط عراق با عربستان بسیار خوب بوده و در تحول مستمر است.

حسین با بیان اینکه «عراق پیشنهاد تبدیل گفت‌وگوی ریاض و تهران به گفت‌وگوی علنی را مطرح کرده است»، افزود: سیاست خارجی ما موفق بوده و بسیاری از کشورها از عراق حمایت می‌کنند.

الکاظمی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن به عربستان و سپس ایران سفر کرد و در این دو سفر، برای آرامش و ثبات در منطقه" گفت و گو کرد.

نخست وزیر عراق هشتم ژوئن اعلام کرد که «مذاکرات ایران و عربستان که در بغداد در حال انجام است به مراحل پیشرفته رسیده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب