1401/04/11-12:57

فرمانده ارتش آمریکا در ناتو تغییر کرد

یک روز پس از نشست سران ناتو در مادرید اسپانیا، کریستوفر کاولی ژنرال آمریکایی به ریاست ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده معرفی شد.

به گزارش تارنمای شبکه خبری "فاکس‌نیوز"، «ژنرال کریستوفر کاولی» فرمانده جدید ۳۰۰ هزار نیروی آمریکایی حاضر در اروپا رابرعهده خواهد گرفت.  

براساس گزارش ها، یک روز پس از نشست تاریخی دو روزه ناتو در مادرید، این ائتلاف نظامی یک فرمانده جدید برای "ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا" (EUCOM) یکی از ده فرماندهی متحدان رزمی ارتش آمریکا مستقر در اشتوتگارت آلمان که محدوده تمرکز آن شامل ۲۱ میلیون مایل مربع (۵۴ میلیون کیلومتر مربع) و ۵۱ کشور و سرزمین، از جمله اروپا، روسیه، گرینلند و اسرائیل است) سوگند یاد کرد.

در مراسم تغییر فرماندهی این ستاد در اشتوتگارت آلمان، کریستوفر کاولی ژنرال آمریکایی که رهبری ارتش ایالات متحده در اروپا را بر عهده داشت، دست راست خود را بالا برد و فرماندهی ۳۰۰ هزار نیروهای ناتو را که به زودی شامل دو عضو جدید یعنی فنلاند و سوئد هم خواهد شد، برعهده گرفت.  

ناظران بر این باور هستند که این ژنرال چهار ستاره آمریکایی بهتر از هر افسر زنده‌ یونیفرم پوشی اروپا را می شناسد. «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این مراسم گفت که کاولی به معنای واقعی کلمه برای رهبری ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده ساخته شده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز از «ژنرال تاد ولترز» فرمانده مستعفی این ستاد که در ماه‌های اخیر پس از حمله روسیه به اوکراین بر تحولات ناتو نظارت داشت، تشکر کرد.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار سرباز مستقر در اروپا دارد و به زودی نیروهای آماده به خدمت ۴۰ هزارنفری ناتو به ۳۰۰ هزار نفر افزایش می یابد.

در اجلاس سران ناتو در مادرید، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده یک ستاد ارتش در لهستان ایجاد می کند که برای پشتیبانی از جناح شرقی ناتو وارد عمل می شود.

بایدن در جریان نشست ناتو گفت: پوتین به دنبال نفوذ بر فنلاند است. او می‌خواهد اروپا را ناتویی‌سازی کند و این دقیقا همان چیزی است که ما باید به منظور تضمین امنیت اروپا مانعش شویم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب