1401/04/11-13:24

اضافه شدن مرزخسروی به فهرست اعزام برای حضور در پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه اعلام کرد: مرز خسروی برای ثبت نام در سامانه سماح جهت اعزام به اربعین حسینی (ع) برای ثبت نام کنندگان قابل انتخاب است.

به گزارش دولت بهار به نقل از صدا و سیما، مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه اعلام کرد: مرز خسروی به فهرست مرز‌های امن کشور برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی پیوست و برای زائران در سامانه سماح قابل انتخاب است.

به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه پیش ثبت نام اعزام زائرین به عتبات در اربعین حسینی از جمعه ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۳۱ این ماه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

سعید کریمی بااشاره به فاصله زمانی حدودا سه ماهه تا اربعین حسینی، اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی‌هایی در سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا پس از دوسال وقفه امسال شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین باشیم.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند برای پیش ثبت نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند، گفت: کسانی که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیار دارند می‌توانند در منزل پیش ثبت نام را انجام دهند، درغیر اینصورت به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در استان ۲۱ دفتر زیارتی وجود دارد که ۱۵ مورد آن در شهر کرمانشاه و مابقی هم در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، روانسر، جوانرود و سنقر و کلیایی قرار دارند و علاقمندان می‌توانند برای پیش ثبت نام به آن‌ها مراجعه کنند.

کریمی خو با تاکید براینکه امسال برای ورود زائرین به کشور عراق سخت گیری‌هایی وجود دارد، اعلام کرد: تا زمانی که زائرین در سامانه سماح ثبت نام نکنند، امکان خروج آن‌ها علیرغم داشتن گذرنامه امکان پذیر نیست.

وی افزود: همچنین تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، دیگر شرایط زائرین برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب