1399/04/24-21:06

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

 آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

ويروس كرونا باعث شده است تا زمان برگزاري كنكورهاي سراسري براي چند بار تغيير كند؛ از اين رو آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌ها را گردآوري كرده‌ايم.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ويروس كرونا چند ماهي است كه تمام جهان را فلج كرده و با جان هزاران انسان بازي كرده است؛ به طوري كه بر آموزش‌هاي دانشگاه‌ها و وزارت علوم اثر گذاشته و روش‌هاي تدريس را از حضوري به مجازي تغيير داده است.

پرونده نيم سال دوم تحصيلي سال جاري به علت شيوع ويروس خطرناك كرونا با روش الكترونيكي يا مجازي، خوب يا بد بسته شد و ديگر نبايد نگران آن موضوعي بود.

باري ديگر اين بيماري با شدت گرفتن خود كنكوري‌ها را سرگردان كرد و حدود چند ماهي است كه كنكور به تعويق مي‌افتد. در آخرين مورد، زمان چنداني تا برگزاري كنكور ارشد و دكتري باقي نمانده بود كه شرايط كشور ايجاب كرد مجدداً اين آزمون لغو و به زمان مناسب‌تري موكول شود.

در ادامه آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري را مي‌خوانيد.

زمان برگزاري كنكور دكتري و كارشناسي ارشد

فاطمه زرين‌آميزي، سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تاريخ جديد برگزاري كنكور دكتري و كارشناسي ارشد را اعلام كرد.

سخنگوي سازمان سنجش در ادامه بيان كرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، زمان برگزاري كنكور دكتري ناپيوسته سال ۱۳۹۹ در تاريخ ۹ مرداد ماه و زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد در تاريخ پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه تعيين شد.

زمان برگزاري كنكور سراسري و فني‌وحرفه‌اي

فاطمه زرين‌آميزي، سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساير آزمون‌ها شامل كارداني به كارشناسي، آزمون سراسري و كارداني فني و حرفه‌اي بر اساس برنامه زماني قبلي اعلام‌شده برگزار مي‌شود.

زرين‌آميزي در ادامه بيان كرد: كنكور سراسري در تاريخ ۳۰ و ۳۱ مرداد و كنكور فني‌وحرفه‌اي در تاريخ ۱۴ شهريور برگزار خواهد شد.

 

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

تاريخ برگزاري آزمون دكتري وزارت بهداشت

سعيد هاشمي نظري رئيس سنجش پزشكي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام تاريخ جديد برگزاري آزمون دكتري تخصصي و پژوهشي (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به همراه برخي از آزمون‌هاي تغيير كرده به دليل شيوع كرونا خبر داد.

او با اشاره به زمان برگزاري آزمون دكتري وزارت بهداشت گفت: آزمون دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي و بهداشت، دندانپزشكي و داروسازي (Ph.D) در روز‌هاي جمعه، شنبه و يكشنبه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ام مردادماه برگزار خواهد شد.

رئيس سنجش پزشكي اظهار كرد: آزمون زبان انگليسي MHLE (دوره ۵۷) سه شنبه ۷ مرداد، آزمون ملي دندانپزشكي چهارشنبه ۸ مردادماه، آزمون ارزشيابي دانش آموختگان داروسازي خارج كشور چهارشنبه ۸ مردادماه، آزمون ارتقاي دانش آموختگان داروسازي خارج از كشور روز چهارشنبه ۸ مردادماه و آزمون غربالگري المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور در روز جمعه ۱۷ مردادماه برگزار خواهد شد.

هاشمي نظري يادآوري كرد:تاريخ برگزاري مابقي آزمون‌ها طبق برنامه قبلي تقويم آزمون‌هاي علوم پزشكي برگزار خواهند شد.

 

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

آخرين وضعيت كنكور سراسري در كشورهاي خارجي

ابراهيم خدايي، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرين وضعيت برگزاري كنكور سراسري در كشور‌هاي خارجي با توجه به شيوع كرونا و محدوديت‌هاي تردد اظهار كرد: كنكور را كشور‌هايي همچون تركيه و چين برگزار كرده‌اند و دو كشور ژاپن و كره هم برنامه برگزاري كنكور دارند.

رئيس سازمان سنجش گفت: كنكور سراسري در ۱۴ كشور خارجي در موعد مقرر برگزار مي‌شود و تفاوتي در برگزاري اين آزمون در داخل و خارج از كشور وجود ندارد.

خدايي افزود: اين كنكور‌ها معمولا در مدارس ايرانيِ خارج از كشور برگزار مي‌‌شود. مسئله اين است كه خيلي زود وارد فرآيند اجرايي كنكور شديم در چند وقت گذشته مرز‌ها و خطوط هوايي بسته بود و مسافرتي انجام نمي ‌شد.

رئيس سازمان سنجش ادامه داد: بحث برگزاري در اين كشور‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه بتوانيم سوالات را ارسال كنيم. با اين وجود برآورد ما اين است كه تا زمان برگزاري كنكور سراسري، مشكلي در اين كشور‌ها وجود نداشته باشد اما اين كشور‌ها تاكنون محدوديتي را به سازمان اعلام نكرده‌اند.

او تصريح كرد: اسامي كشور‌هايي كه كنكور سراسري ۹۹ در آن‌ها برگزار مي‌شود، پيش تر اعلام شده است تا اين افراد برنامه ‌ريزي لازم را براي حضور در يكي از اين كشور‌ها يا در داخل كشور داشته باشند.

خدايي درباره دليل كم شدن حوزه‌هاي امتحاني كنكور سراسري ۹۹ در خارج از كشور گفت: علت كم شدن حوزه‌ هاي امتحاني كنكور در خارج از كشور، بحث هاي اجرايي است. براي مثال در بعضي از كشور‌ها مثل انگليس و كانادا اصلاً امكان پذير نبود كه كنكور برگزار شود و حفاظت سوالات آزمون سازمان سنجش خدشه‌ دار مي‌شد. همچنين گرفتن ويزا براي نمايندگان سازمان سخت است و بالا رفتن هزينه‌ ها نيز يكي ديگر از دلايل بود.

همه كنكورها تابستان برگزار مي‌شوند

منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري اظهار كرد: كنكور‌ها در تابستان برگزار مي‌شوند و تلاش ما اين است كه به شهريور ماه نكشد.

وزير علوم بيان كرد: تلاشمان اين است كه كنكور سر موقع برگزار شود؛ زيرا در آينده معلوم نيست شرايط چطور مي‌شود اما نظر وزارت بهداشت براي ما مهم است و منتظريم دكتر نمكي نظر خود را اعلام كنند.

 

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

تمهيداتي براي داوطلبان سرباز پسر به منظور شركت در كنكور

زرين‌آميزي، سخنگوي سازمان سنجش در ارتباط تلويزيوني با شبكه خبر گفت: در خصوص وضعيت داوطلبان پسر كه ممكن است سرباز وظيفه شوند، هماهنگي‌هايي با ستاد كل نيرو‌هاي مسلح انجام و تمهيداتي انديشيده شده است كه اطلاع‌رساني مي‌شود.

 

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

برگزاري كنكور بايد با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي برگزار شود

سعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه‌اي به معاون بهداشت خود تاكيد كرده است: قبل از برگزاري امتحانات، نمايندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از محل برگزاري بازديد و چيدمان، تهويه و شرايط محيطي و انطباق آن با پروتكل‌هاي ابلاغي بررسي و اعلام شود.

نمكي يادآور شده است: توصيه‌هاي لازم و نيروي انساني كافي جهت اطلاع رساني به خانواده‌ها و داوطلبين جهت عدم تراكم و احتمال سرايت ويروس قبل و حين ورود به مراكز برگزاري امتحان فراهم شود.

وزير بهداشت در ادامه اين نامه تصريح كرده است: در تمام حوزه‌ها ناظر واجد شرايط جهت نظارت بر اجراي دستورالعمل‌ها و رعايت فاصله گذاري، استفاده از ماسك، تهويه مناسب، پيشگيري از آلودگي ناشي از زمان تغذيه داوطلبين و همچنين كنترل رفتار مراقبين و برگزار كنندگان و توزيع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازين بهداشتي سريعاً تذكر داده شود و در صورت كمبود نيرو مي‌توانيد از ديگر دستگاه‌ها كمك بگيريد.

همچنين در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبان در خارج از حوزه امتحاني از هرگونه گردهمائي و تجمع بايد جداً جلوگيري شود و لازمست روز‌هاي قبل از برگزاري در برنامه‌هاي مختلف صدا و سيما و همچنين از طريق شبكه‌هاي مجازي، اطلاع رساني و آموزش كافي جهت داوطلبين و خانواده‌هاي آن‌ها صورت گيرد تا از پيشگيري حداقل آلودگي نيز مطمئن شويم.

وزير بهداشت در پايان تاكيد كرده است: اجراي اين دستورالعمل در استان‌ها بعهده روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي خواهد بود.

آخرين وضعيت برگزاري آزمون‌هاي سراسري

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب