1399/06/13-11:51

موضع قطر در حمایت از مساله فلسطین ثابت است

موضع قطر در حمایت از مساله فلسطین ثابت است

شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی " امیر قطر گفت: موضع دوحه در حمایت از مساله فلسطین ثابت است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، روزنامه الشرق قطر امروز (پنجشنبه) به نقل از دیوان امیری این کشور نوشت: شیخ تمیم این مطلب را روز گذشته در دیدار با "جرد کوشنر" مشاور رئیس جمهور آمریکا که در کاخ "البحر" برگزار شد، بیان کرد.  

بر اساس این گزارش، امیر قطر در این دیدار با تایید مواضع دولت قطر خواستار حل و فصل عادلانه مساله فلسطین بر اساس مصوبات و قوانین بین‌المللی و ابتکار صلح عربی و بر اساس راه حل دو کشور به گونه‌ای که به امنیت و ثبات در منطقه به دست آید، شد. 

به نوشته الشرق، در دیدار یاد شده، دو طرف علاوه بر بررسی روابط استراتژیک بین قطر و آمریکا درباره تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک به ویژه روند صلح در منطقه خاورمیانه بحث و گفت وگو کردند. 

کوشنر در چارچوب سفر منطقه‌ای خود که از سرزمین های اشغالی و سپس از امارات آغاز شده بود روز چهارشنبه وارد قطر شد و با امیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد. 

داماد ترامپ که اخیرا به همراه یک هیات اقتصادی از اسرائیل وارد امارات شد، سفر خود را به مقصد دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان ادامه داد تا حمایت آن‌ها را از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی جلب کند. 

کوشنر همچنین در سفر منطقه‌ای خود پس از امارات، علاوه بر قطر از بحرین و عربستان دیدار و با مقامات این کشورها درباره صلح خاورمیانه گفت وگو کرد. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب