1399/06/16-17:45

نتیجه یک نظرسنجی: محبوبیت ترامپ به قبل از شیوع کرونا بازگشته

 نتیجه یک نظرسنجی: محبوبیت ترامپ به قبل از شیوع کرونا بازگشته

در بین نظرسنجی‌های انتخاباتی متعدد در آمریکا که بیشتر آنها حاکی از افت محبوبیت دونالد ترامپ درمیان مردم و رای دهندگان آمریکایی است، نتیجه نظرسنجی اخیر موسسه راسموسن نشان می دهد میزان محبوبیت او به سطح قبل از شیوع کرونا بازگشته و به ۵۲ درصد رسیده است .

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: آخرین بار محبوبیت ترامپ در فوریه (بهمن) ۵۲ درصد بود که به هفته ها قبل از آغاز قرنطینه ناشی از شیوع کرونا مربوط می شود.

این نظرسنجی نشان داد در مقابل حمایت ۵۲ درصدی از ترامپ، ۴۸ درصد از مردم آمریکا ترامپ را قبول ندارند. از نظر سطح احساسات در مقبولیت یا مخالفت با ترامپ ۴۲ درصد قویا عملکرد ترامپ را قبول ندارند و ۴۲ درصد قویا عملکرد او را تایید می کنند.

بالاترین میزان مقبولیت ترامپ به سپتامبر۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) مربوط می شود که ۵۳درصد از مردم گفتند ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری قبول دارند. این رقم یک درصد بالاتر از بالاترین میزان مقبولیت باراک اوباما رئیس جمهوری سلف او به میزان ۵۲ درصد در اواخر ژانویه ۲۰۱۱ (دی ۸۹( بوده است.

نتایج نظرسنجی راسموسن از طریق نظرسنجی تلفنی از بین ۵۰۰ نفر از رای دهندگان واجد شرایط منتشر شده است. اوباما و جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیش از او در دوره دوم رقابت های انتخاباتی خود فقط درنظرسنجی که روز انتخابات انجام شد توانستند ۵۱ درصد رای مقبولیت مردم را کسب کنند.

پایین ترین نرخ محبوبیت ترامپ در اواسط ماه های آوریل، مه، ژوئن و ژوئیه (فروردین تا تیر) یعنی اوج شیوع ویروس کرونا به حدود ۴۵ درصد رسید.

نتایج نظرسنجی های دیگری که انجام شده درباره میزان مقبولیت ترامپ متفاوت بوده است. بر اساس نتایج نظرسنجی «فایوترتیتی فایو» مقبولیت شخصی و شغلی ترامپ فقط ۴۴ درصد است و ۵۲.۱ درصد ترامپ را قبول ندارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

نظرسنجی دیگری که به تازگی تارنمای هیل انجام داد نشان می داد که مردم آمریکا از نظر اجرای نظم و قانون، مقابله با ویروس کرونا و مبارزه با خشونت های نژادی جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ را ترجیح می دهند و امتیاز ترامپ همچنان به دلیل مدیریت اقتصادی او است که در این بخش رای دهندگان او را به بایدن ترجیح می دهند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب