1399/07/02-18:31

عوارض فوت کردن نوشیدنی‌ها و غذا‌های بسیار داغ

یکی از عادت‌های بد ما ایرانی‌ها فوت کردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بسیار داغ است که موجب کم حافظگی می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از عادت‌های بد ما ایرانی‌ها در هنگام گرسنگی خستگی بیش از اندازه، ذوق خوردن و در مواقعی که بسیار عجله داریم فوت کردن غذا‌های بسیار داغ است که در ادامه این مطلب با برخی از عوارض فوت کردن و دمیدن بر روی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های داغ آشنا می‌شوید.

فوت کردن غذا‌های داغ موجب پخش بوی بد دهان در محیط پیرامون خود و همچنین انتقال انواع بیماری‌ها در افراد دیگر که در نزدیکی ما هستند می‌شود.

آزمایش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که هوای داخل دهان از دو اکسیژن و یک هیدروژن تشکیل شده است.

انسان برای بقای خود نیاز به اکسیژن دارد و بدن او بعد از دریافت اکسیژن (عمل دم) آن را در هنگام بازدم به دی اکسیدکربن تبدیل می‌کند. فوت کردن در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های داغ همچون (چای، قهوه، شیر، سوپ و...) باعث ترکیب شدن دی اکسید کربن و اسید‌هایی با غذا شده و در اثر این ترکیب ماده‌ای مضر برای بدن ایجاد می‌شود که ترکیب آن با خون باعث به وجود آمدن پوکی استخوان، ضعف عضلانی، کمبود حافظه و ایجاد سنگ کلیه شده و همچنین بر روی باروری مردان نیز تأثیر سوء می‌گذارد.

محققان طب سنتی بر این باورند که با عمل فوت کردن در غذا و خارج شدن گاز دی اکسیدکربن و اسید‌ها از دهان مواد و فضولاتی که باید از طریق دهان خارج شوند با ورود دوباره به بدن باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند که از لحاظ بهداشتی نیز برخی ویروس‌ها و میکروب‌ها از طریق تنفس باید از بین بروند، اما با این عمل دوباره به بدن بازمی‌گردند و باعث ایجاد انواع بیماری‌ها در بدن انسان می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب