1399/07/15-15:23

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «الباب» سوریه

منابع خبری از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الباب و کشته و زخمی شدن چندین نفر خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی المرکزی» از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک گاراژ در مرکز شهر «الباب» که تحت کنترل نیروهای تحت حمایت ترکیه در حومه شمال شرق استان حلب خبر داد و اعلام کرد که در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که صدای یک انفجار مهیب از شهر الباب به گوش رسید و بر اساس اطلاعات اولیه دلیل این انفجار، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد «عثمان» در مرکز این شهر است که به کشته و زخمی شدن چندین نفر منجر شده است.

منابع خبری معارض اعلام می‌کنند که این انفجار تاکنون هفت کشته و بیش از ۳۲زخمی به همراه داشته است و علاوه بر آن، این انفجار خسارت مالی زیادی به همراه داشته است.

چند روز پیش نیز خبرنگار شبکه المیادین در سوریه از وقوع انفجار مشابه در این شهر خبر داده بود که طی آن دو نفر کشته و هفت تن از شبه‌نظامیان و عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه زخمی شدند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گذشته گفت تا برقراری ثبات در مرزهای جنوبی، عملیات  ارتش این کشور در  شمال سوریه ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه  چندی قبل بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد. این در حالی است که دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

پیش از این نیز، در انفجار شدیدی در شهر «رأس العین» واقع در استان «الحسکه» هفت تن از جمله دو کودک کشته شدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب