1399/07/16-11:28

معترضان در ناصریه عراق دفتر احزاب سیاسی را آتش زدند

منابع عراقی سه شنبه شب اعلام کردند که معترضان خیابانی موسوم به «انقلابیون اکتبر» دفتر چند حزب سیاسی را در «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» آتش زدند.

به گزارش دولت بهار، وبگاه الاخباریه در این باره خبر داد که معترضان دفتر دو جریان حکمت ملی و بدر را در شهر ناصریه آتش  زدند.
یک منبع محلی گفت که گروه های دفاع مدنی موفق به خاموش کردن آتش سوزی ها شدند.
به گفته وی، هنگام آتش سوزی دفاتر این احزاب هیچ فردی در داخل ساختمان حضور نداشت.
شهر ناصریه معروف به پایتخت اعتراضات اکتبر عراق (مهر تا اسفند ۹۸) با وجود فروکش کردن اعتراض ها در دیگر مناطق این کشور همچنان هرازگاهی شاهد تجمع های اعتراضی است.
معترضان ناصریه پیش از این و در اوج اعتراضات سال گذشته با حمله به مقر احزاب، ساختمان و دفتر چند حزب سیاسی را آتش زده بودند.
دفاتر احزاب شامگاه سه شنبه در حالی آتش زده شد که الکاظمی نخست وزیر عراق روز گذشته (دوشنبه‌) به همراه ۲۰ وزیر در سفر به ناصریه مرکز استان ذی قار به میدان «الحبوبی»، کانون اعتراضات این استان رفت و با تظاهرکنندگان دیدار کرد.
وی در جمع معترضان تأکید کرد که به تلاش برای برخورد با عاملان کشتار تظاهر کنندگان ادامه می دهد.
ناصریه در طول یک سال گذشته شاهد خشن ترین و گسترده ترین اعتراض ها بوده است.
اعتراضات اکتبر که از ۹ مهر ۹۸ آغاز شد تا اسفند ماه به مدت پنج ماه در استان های شیعه نشین جنوبی و مرکزی عراق از جمله بغداد ادامه داشت.
اعتراضات مردمی با محوریت مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و فقر، فساد مقام های دولتی و احزاب، نبود خدمات عمومی و تبعیض شکل گرفت و منجر به استعفای نخست وزیر وقت (عادل عبدالمهدی) شد.
«هشام داود» مشاور نخست وزیر عراق مرداد گذشته اعلام کرد که در اعتراضات پنج ماهه سال گذشته (مهر تا اسفند ۹۸) ۵۶۰ نفر از تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی کشته شدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب