1399/05/05-12:39

افت تقاضای فیزیکی خرید طلا در آسیا

افت تقاضای فیزیکی خرید طلا در آسیا

در حالی که بهای جهانی طلا در هفته گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد،‌ در هفته جاری میزان تقاضای فیزیکی برای خرید طلا در آسیا از جمله خریداران سنتی در چین و هند با کاهش روبرو شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، ‌در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید نقره در بازارهای آسیایی نیز با کاهش روبرو شده است.

در حال حاضر در هند،‌ معامله گران برای فروش طلا در بازارهای خرده فروشی تا حدود ۶ دلار تخفیف می دهند. هفته گذشته نیز میزان تخفیف برای خرید طلا در خرده فروشی ها حدود ۲ دلار در نظر گرفته شده بود.

بر اساس این گزارش، در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته گذشته در هند هر ۱۰ گرم طلا حدود ۵۰ هزار و ۹۴۸ روپیه  معادل ۶۸۱ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

گفتنی است در حال حاضر به سبب تشدید بیماری کرونا ۵۰ درصد طلافروشی ها در هند تعطیل شده اند و درنتیجه میزان تقاضای فیزیکی برای خرید طلا که دومین دوستدار طلا در جهان به شمار می آید ،‌ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در سازمان بهداشت جهانی، ‌تا لحظه انتشار این خبر شمار مبتلایان به بیماری کرونا در هند که از نظر تعداد مبتلایان در جایگاه سوم به ترتیب پس از آمریکا و برزیل  قرار دارد، ‌به بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن رسیده است.

 از این تعداد بیش از ۳۲ هزار تن جان باخته اند و بیش از ۸۸۶ هزار تن بهبود یافته اند.

به گفته برخی از کارشناسان پیش بینی شده است با نزدیک شدن به جشنواره اونام هند (Onam) که در ماه آینده میلادی در هند برگزاری می شود،‌ میزان تقاضای فیزیلی برای خرید طلا با افزایش روبرو شود.

گفتنی است جشنواره اونام یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادها در ایالت کرالا است. این جشنواره، فرصتی برای مردم کرالا محسوب می شود تا بدون در نظر گرفتن باورهای مذهبی یا موقعیت اجتماعی خود در کنار هم جمع شوند و با شرکت در این جشنواره که ۱۰ روز بطول می انجامد رویدادهای فولکلور و فرهنگ عامه خود را جشن بگیرند.

در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته گذشته هر اونس طلا با ۰.۰۸ درصد ریزش به سطح  ۱۸۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت این فلز گرانبها نیز برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۲۸ درصد کاهش در سطح ۱۸۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شایان ذکر است بهای جهانی طلا در پنج شنبه هفته گذشته به سطح  به ۱۸۹۷ دلار و ۱۶ سنت صعود کرد که این رقم در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی به بالاترین سطح رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است میزان تمایل هندی برای خرید فلز زرد آنها را در جایگاه دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان قرار داده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب