1399/07/30-13:55

نبرد طالبان و نیروهای دولتی افغانستان ۳۳ کشته برجای گذاشت

سخنگوی استاندار تخار افغانستان اعلام کرد که در حمله شامگاه سه شنبه گروه طالبان در این استان، ۱۷ نیروی دولتی و ۱۶ عضو گروه طالبان کشته شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «جواد هجری» روز چهارشنبه به رسانه‌های محلی افغانستان گفت که جنگجویان طالبان شب گذشته به شهرستان «بهارک» این استان حمله کردند که درنتیجه تلفاتی به دو طرف وارد شد.

هجری افزود: رییس امنیت پلیس تخار نیز بین کشته شدگان نبرد شب گذشته است و شماری از فرماندهان طالبان نیز در درگیری دیشب کشته شدند.

این در حالی است که پایگاه های خبری از تلفات سنگین نیروهای دولتی در حمله شب گذشته طالبان در شهرستان بهارک خبر داده اند.

«فخرالدین قاری زاده» عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان و مشاور سابق وزیر خارجه این کشور لحظاتی پیش در صفحه فیسبوک خود نوشت که در حمله شب گذشته طالبان به شهرستان بهارک ۸۰ نیروی دولتی کشته شده اند.

«مجیب الرحمان ضیا» یکی از خبرنگاران آزاد افغانستان و از شهروندان استان تخار هم با نشر ویدئویی گفته است که اجساد ۴۰ تن از نیروهای امنیتی که طی نبرد شب گذشته در شهرستان بهارک کشته شده اند، به بیمارستان شهر «تالقان» انتقال داده شده است.

درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی در استان های هلمند، تخار، بغلان، قندهار، بدخشان و میدان وردک افغانستان به شدت ادامه دارد.

رییس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه در مراسم معرفی اعضای کابینه به مجلس برای گرفتن رای اعتماد، اعلام کرد که طالبان به در اختیار گرفتن قدرت از راه جنگ عقیده دارد اما هشدار داد که تنها نیروی لشکر کماندو و نیروی هوایی قادر به سرکوب آنها هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب