1399/09/02-17:21

آخرین آمار کرونا در ایران/ فوت ۴۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز 2 آذر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 53 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 2160 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 854 هزار و 361 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 475 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 44 هزار و 802 نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون 603 هزار و 445 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌‌اند.

به گفته لاری 5796 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 5 میلیون و 788 هزار و 16 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری تصریح کرد: میانگین بروز موارد هفتگی مثبت بستری در هفته گذشته، 24 نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت گزارش شده است؛ بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته، به ترتیب در استان‌‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی گزارش شده است که میانگین بروز در استان‌‌های یاد شده، با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است؛ همچنین میانگین بروز موارد هفتگی موارد مرگ‌‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در هفته گذشته، 44.5 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد هفتگی موارد مرگ‌‌ومیر ناشی از بیماری کرونا مربوط به استان‌‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

وی گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد که با اعمال محدودیت در کشور، تمام دستگاه‌‌های اجرایی و نهادهای متولی همت خود را در مسیر صیانت از مردم به کار بگیرندو

لاری در پایان افزود: کادر درمان نیز علیرغم خستگی‌‌های فروان در کنار مردم خواهند بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب