1399/09/18-13:59

تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بیشتر خاک فلسطین

یک مقام فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی اخطاریه‌هایی برای تسلط بر هزاران متر از اراضی فلسطینی در جنوب نابلس صادر کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «غسان دغلس» مسؤول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری گفت، نیروهای صهیونیستی اخطاریه‌هایی برای تلسط بر صدها دونم (هر دونم هزار متر) از اراضی روستاهای «بورین»، «مادما» و «عصیره القبلیه» در جنوب نابلس صادر و تحویل داده‌اند.

وی به خبرگزاری رسمی فلسطینی «وفا» اعلام کرد، این اقدام با هدف توسعه شهرک صهیونیستی «یتسهار»، گسترش واحدهای صهیونیست‌نشین و افتتاح خیابانی به نفع شهرک‌نشینان صورت می‌گیرد.

وی افزود، مقامات صهیونیستی با شهرک تیسهار مانند یک شهر رفتار می‌کنند و با تسلط بر این اراضی دنبال تغییر کاربری اراضی از کشاورزی به مسکونی هستند.

این در حالی است که کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز کابینه رژیم صهیونیستی هفته جاری با طرح ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در مناطق اشغالی موافقت کرد.

به نوشته وبسایت فلسطین آنلاین، این واحدهای مسکونی جدید قرار است در منطقه «عطاروت» در شمال قدس اشغالی ساخته شود. اقدامی که از لحاظ حقوق بین‌الملل و سازمان ملل غیر قانونی و اشغالگری محسوب می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب