1399/09/29-08:30

بایدن به دنبال تحمیل «هزینه» به روسیه بعد از ورود به کاخ سفید است

یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفته او بعد از ورود به کاخ سفید به دنبال تحمیل هزینه به روسیه خواهد بود.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بعد از ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور به دنبال تحمیل هزینه به روسیه خواهد بود.

«سی‌ا‌ن‌ان» به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن نوشته نوشته تیم او در حال آماده کردن راهبردی هستند که بر «تحمیل هزینه» به روسیه استوار است. هدف از این راهبرد پاسخ دادن به اقدامات مختلف روسیه از جمله اقدام ادعایی این کشور در حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا و دیگر اقداماتی است که «مخرب» خوانده شده‌اند. 

بایدن در بیانیه‌ای که پنجشنبه شب درباره حمله سایبری به نهادهای آمریکا صادر کرد بدون اسم بردن از روسیه گفت: «دفاع خوب کافی نیست. لازم است ما جلوی انجام حملات سایبری قابل توجه توسط دشمنانمان را بگیریم. ما باید این کار را با روش‌های مختلف از جمله تحمیل هزینه‌های مختلف علیه عاملان این حملات مخرب انجام دهیم.»

بایدن ساعاتی بعدتر در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی هم گفت به اشخاص و شرکت‌های دخیل در حملات سایبری به آمریکا هزینه‌های مالی تحمیل خواهد کرد.

منبع مورد استناد سی‌ا‌ن‌ان گفته که دولت بایدن قصد دارد با همکاری با شریکان و متحدانش «ستیزه‌جویی‌های روسیه» را پاسخ دهد.

این منبع با بیان اینکه بایدن تا به حال درباره حملات روسیه به منافع آمریکا از تهدیدهای توخالی استفاده نکرده گفت: «برای همه این اقدامات، هزینه‌هایی تحمیل خواهند شد.»

بامداد امروز جمعه یک رسانه آمریکایی گزارش داد «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» هم جزو نهادهای فدرالی است که هکرها به آن نفوذ کرده‌اند.

«پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «وزارت انرژی» و «سازمان ملی امنیت هسته‌ای» آمریکا جزو آن دسته از نهادهای فدرال هستند که هکرها موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال دولت ایالات متحده است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

این دو نهاد آمریکایی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته‌اند فعالیت‌های مشکوکی را در شبکه‌های متعلق به «کمیسیون فدرال تنظیم مقررات انرژی»، آزمایشگاه‌های هسته‌ای «سندیا» و «لس‌آموس» و چند نهاد دیگر شناسایی کرده‌اند.

منابع آگاه به پولیتیکو می‌گویند مقام‌های وزارت انرژی آمریکا هنوز در این باره که آیا هکرها به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند یا خیر اطمینان ندارند. به گفته آنها، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ممکن است برآورد حجم خسارات وسیع وارده چندین هفته طول بکشد.

پولیتیکو نوشته حمله به وزارت انرژی آمریکا آشکارترین علامت هشدار مبنی بر این است که هکرها توانسته‌اند به شبکه‌های متعلق به یکی از بخش‌های اصلی امنیت ملی آمریکا دست پیدا کنند.

تا روز پنجشنبه ظن اصلی این بود که هکرها با نفوذ به شرکت «سولارویندز» که تأمین‌کننده اصلی محصولات فناوری اطلاعات برای صدها نهاد دولتی و شرکت خصوصی است توانسته‌اند شبکه‌های متعلق به نهادهای فدرال آمریکا را هک کنند.

اما شامگاه پنجشنبه گزارش شد مقام‌های دولت فدرال آمریکا هشدار داده‌اند هکرها از بدافزارها و فنون تهاجمی بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا گمان می‌شده برای پیشبرد حملاتشان استفاده کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز نوشته هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا موید نگرانی‌هایی است که پیش از این شرکت «فایر‌آی» (یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری) مطرح کرده بود. این شرکت گفته بود که هکرها احتمالاً از چندین مسیر برای پیشبرد حملات خود استفاده کرده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب