1399/10/11-21:14

یک شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

دولت آمریکا با یک شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال بر سر پرداخت جریمه در ازای اتهامات نقض تحریم‌های چند کشور از جمله ایران به توافق رسیده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید با یک شرکت آمریکایی که به نقض تحریم‌ها در چند کشور از جمله ایران متهم شده به تفاهمی برای پرداخت جریمه دست پیدا کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر شرکت «بیت‌گو» که در زمینه کیف پول رمزارزها خدمات ارائه می‌دهد را به ارائه خدمات به کاربران در کوبا، ایران، سودان و سوریه متهم کرده بود. 

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده بود این شرکت ۱۸۳ بار  قوانین تحریم‌ها را نقض کرده و بدون در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی لازم به کاربرانی در مناطق تحریم‌شده خدمات ارائه کرده است. 

شرکت بیت‌گو با پرداخت ۹۸۸۳۰ دلار برای حل و فصل اتهامات مطرح‌شده در این پرونده موافقت کرده است. این در حالی است که ارزش معاملاتی که بیت‌گو در آن به کاربران خدمات مورد نظر خدمات ارائه کرده ۹۰۰۰ دلار بوده است. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند چنانچه پرونده این اتهامات به دادگاه می‌رفت و بر سر آن مصالحه صورت نمی‌گرفت بیت‌گو ممکن بوده به جریمه‌ای بین ۱۸۳۰۰۰ دلار تا ۵۳ میلیون دلار محکوم شود. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب