1399/10/14-08:30

اشاره تلویحی نتانیاهو به سفیر اخیر به عربستان سعودی

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند نخست‌وزیر این رژیم در یک محفل خصوصی حزب لیکود، به سفر اخیر خود به عربستان سعودی تلویحاََ اشاره کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، در حالی که بیشتر از یک ماه است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم درباره سفر خود به عربستان سعودی سکوت کرده‌ بود، اما اکنون گفته می‌شود که او تلویحا این سفر را تایید کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو شامگاه شنبه در جلسه خصوصی حزب لیکود، در پاسخ به سوالی به صورت غیررسمی به سفر اخیر خود به عربستان سعودی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جواب این سوال که آیا تل‌آویو برنامه‌ای برای عادی‌سازی روابط با منطقه کردستان عراق دارد، گفت: «من اخیراََ به یکی دیگر از کشورهای عربی سفر کردم، و همانطور که نمی‌توانستم درباره [سازش با] امارات صحبت کنم، در این باره هم نمی‌توانم چیزی بگویم».

جروزالم‌پست در این باره نوشت، طی ماه‌های اخیر نتانیاهو به هیچ کشور عربی جز عربستان سعودی سفری نکرده که خبر آن علنی منتشر شده باشد، پس این حرف او اشاره‌ای غیر مستقیم به سفر اخیر به عربستان سعودی است.

البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت در سال ۲۰۲۰ به بحرین و امارات عربی متحده سفر کند اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

در تاریخ سوم آذر ماه بود که شبکه‌های رادیویی کان و گالاتز گزارش دادند که نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس موساد شبانه به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این رژیم در شهر «نئوم» دیدار کردند.

اشاره تلویحی شب گذشته نتانیاهو به سفر به عربستان سعودی در حالی است که وی پیشتر در کنفرانس‌های خبری از صحبت در این باره امتناع ورزیده بود.

نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز چندی پیش گزارش داده بود نتانیاهو و بن‌سلمان طی دیدار در نئوم، درباره تشکیل جبهه واحد علیه ایران رایزنی کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب