1399/10/21-00:24

سالن‌های هنری در شهرهای زرد و آبی بازگشایی می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وضعیت زرد و آبی می‌توانیم سالن‌های هنری را بازگشایی کنیم اما همه این موارد منوط به شرایط کشور در مواجهه با بیماری کرونا است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جایزه و مسابقه عکس «روایت سرباز» در جمع خبرنگاران گفت: آثار هنری با کیفیت و متفاوتی در حوزه‌هایی همچون تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و موسیقی طی یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی و یاران عزیزش می‌گذرد، تولید شده است که همگی آن‌ها آثار قابل توجهی هستند.

وی به رابطه محبت آمیز مردم با سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه عکس روایت سرباز شاهد تجلی این رابطه هستیم که از سوی عکاسان احساسات مردم به زیبایی ثبت شد و من از تمامی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هنری و عکاسان رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی از ابهامات نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به مشکلات اکران فیلم‌های سینمایی به شکل آنلاین، از جمله قاچاق، هنوز امکان عرضه آنلاین فیلم‌های جشنواره وجود ندارد اما تصمیمی که تا امروز مشخص شده این است که اهالی محترم رسانه در سالن‌های مربوط به خود همزمان با مجموعه هیئت داوران، آثار شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر امسال را تماشا خواهند کرد.

صالحی به برگزاری جشنواره تئاتر فجر با حضور تماشاگران اشاره کرد و گفت: به طور حتم در وضعیت زرد و آبی ما می‌توانیم درباره اجرای محدود نمایش‌ها و گروه‌های موسیقی گزینه‌های موجود را بررسی کنیم اما همه این موارد منوط به شرایط کشور در مواجهه با بیماری کرونا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نحوه بازگشایی تالارهای نمایشی تئاتر پس از بازگشایی برخی از سالن‌های سینمایی در کشور در روزهای کرونایی گفت: سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین سینماها نیز در وضعیت زرد و آبی برای مردم بازگشایی می‌شوند. وضعیت‌ شهرها بر اساس طرح محدودیت هوشمند به قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم شدند و در چارچوب آن مشاغل هم طبقه‌بندی شدند.

وی افزود: اجرای نمایش و اکران آثار سینمایی در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مربوط به فاصله‌گذاری انجام می شود. در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم و در این راستا تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند. در شهرهای زرد شرایط اجرای نمایش، موسیقی و اکران آثار سینمایی وجود دارد که در جلسه آینده  نتایج نهایی آن مشخص می شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب