1399/10/23-10:32

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا استعفا داد

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در فاصله هشت روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف دولت جدید این کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، در ادامه سونامی استعفای مقامات دولت ایالات متحده، «چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی این کشور  بامداد سه‌شنبه از سمت خود استعفا داد.

خبرنگار شبکه «فاکس‌نیوز» با انتشار نامه‌ای از وولف به همکارانش در صفحه توئیتر خود، به نقل از وی نوشت: «از برداشتن این گام ناراحت هستم زیرا تمایل داشتم تا پایان این دولت در خدمت وزارتخانه باشم».

وی اتفاقات اخیر در آمریکا از جمله حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به ساختمان کنگره را دلیل استعفای خود عنوان کرد.

گفته می‌شود «پیت گاینور» مدیر سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا برای سرپرستی وزارت امنیت داخلی، جایگزین وولف می‌شود.

این در حالی است که هشت روز دیگر قرار است مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برگزار شود.

خبرنگار امنیتی شبکه فاکس‌نیوز نیز در این باره نوشت: «وزارت امنیت داخلی، سازمان اصلی در تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن است. این [استعفا] می‌تواند برنامه‌های امنیتی برای بیستم ژانویه را متأثر کند».

پیش از وولف، وزیر حمل‌ونقل، وزیر مشاور شورای امنیت ملی آمریکا در اروپا، وزیر آموزش، مسئول امور اجتماعی کاخ سفید، معاون سخنگوی کاخ سفید و رئیس نیروی پلیس کنگره آمریکا از سمت‌های خود استعفا داده بودند.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب