1401/06/05-13:41

بازنشستگی پاپ فرانسیس؛ شورای ۲۰ نفره کاردینال‌ها برگزار می‌شود

 بازنشستگی پاپ فرانسیس؛ شورای ۲۰ نفره کاردینال‌ها برگزار می‌شود

همزمان با مطرح شدن احتمال بازنشستگی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به دلیل وضعیت جسمانی، ۲۰ کاردینال از سراسر جهان در نشستی، گزینه های جانشینی او را بررسی می کنند.

به گزارش دولت بهار، روزنامه گاردین نوشت، رئیس واتیگان در حال تشکیل گروهی متشکل از ۲۰ کاردینال جدید است که از چهار گوشه جهان انتخاب شده اند و بیشتر آنها ممکن است روزی جانشین پاپ را انتخاب کنند.

به گزارش گاردین، مراسم امروز شنبه برای معرفی کاردینال ها بعد از مطرح شدن احتمال جانشینی پاپ برگزار می شود. پیشتر نیز پاپ بندیکت شانزدهم مسیر کناره گیری از ریاست واتیکان را اعلام کرده بود و پاپ فرانسیس ظاهرا همین مسیر را طی می کند.

نشست محرمانه روز شنبه  با حضور همه کاردینال های زیر ۸۰ سال در کلیسای سنت پیتر برگزار می شود و این هشتیمن بار پس از رسیدن فرانسیس ۸۵ ساله به مقام پاپی در سال ۲۰۱۳ است که شورای ۲۰ نفره کاردینال ها برگزار می شود. این گروه از کاردینال ها بنابر فعالیت ها و دیدگاه های ترقی خواهانه  خود معروف هستند.

کاردینال هایی از تمام نقاط جهان، از جمله کاردینال های جدید از برزیل و نیجریه، سنگاپور و تیمور شرقی، در میان دیگر کاردینال ها در این مراسم شرکت دارند.

در ماه‌های اخیر پاپ به دلیل درد زانو مجبور به استفاده از ویلچر شده است. او می گوید امکان عمل جراحی زانو وجود ندارد.

پاپ همچنین از درد لگن به دلیل یک بیماری مزمن عصبی (سیاتیک ) رنج می برد.

ناظران واتیکان بررسی صلاحیت کارینال های جدید را از نظر راه حل های آنها برای آینده مسیر کلیسا و هواداران آن بررسی می کنند اما کارشناسان هشدار می دهند که انتخاب آنها از سوی یک پاپ ممکن است نتواند نظر کارشناسان را برای جانشین پاپ تعیین کنند.

پاپ چندی پیش دربازگشت از کانادا گفت افزایش سن و مشکلات راه رفتن فصل جدید و کُندتری را در دوران خدمت او به عنوان پاپ ایجاد کرده است و بار دیگر تاکید کرد روزی که مشکلات جدی سلامت مانع او در اداره کلیسا شود، استعفا خواهد داد.

به گزارش رسانه ها سرعت سفر پاپ به کانادا، که با هدف عذرخواهی او به خاطر نقش کلیسا در مدارس شبانه روزی  برای کودکان بومی متمرکز بود، نسبت به گذشته کندتر بوده  به طوری که فقط دو رویداد در روز را در بر می گرفت و پاپ به زمان استراحت طولانی نیاز داشت.

پاپ فرانسیس بارها گفته است که می تواند راه پاپ بندیکت را دنبال کند که در سال ۲۰۱۳ به اولین پاپ واتیکان تبدیل شد که در ۶۰۰ سال گذشته به جای حکومت مادام العمر، با اعلام استعفا از پست خود کناره گیری کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب