1399/10/28-10:29

صنعا: یمن امن نباشد، عربستان نیز امنیت نخواهد داشت

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه اگر یمن امنیت نداشته باشد، عربستان نیز به عنوان متجاوز امن نخواهد بود گفت: کسانی که نظامیان خود را با هدف کشتن شهروندان یمنی و ویرانی شهرها و روستاهای ما می فرستند نباید انتظار داشته باشند که برای آنها گل و کبوتر صلح بفرستیم.

به گزارش دولت بهار از خبرگزاری سباء یمن، «هشام شرف» با اشاره به دیدارهای وزیر امور خارجه عربستان سعودی با برخی همتایان عرب خود که در آن عملیات موشکی و پهپادی صنعا علیه هدف های نظامی و اقتصادی ریاض محکوم شده و در رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر شده  را به تمسخر گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که جنگجویان خود را با هدف کشتن و تخریب شهرها و روستاهای یمن به این کشور گسیل می کننند نباید انتظار داشته باشند که ما برای آنها دست تکان دهیم و گل و کبوتر صلح بفرستیم.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: رهبران سعودی با فریب جهانیان همچنان به نابودی مردم و کشور یمن به بهانه مقابله با انصار الله ادامه می دهند.

"شرف" از جامعه بین المللی و قدرت های جهانی خواست که نگاه منطقی و آگاهانه به دخالت ها و حملات ائتلاف سعودی در یمن داشته باشند و در پیامی به همتایان خود در کشورهای دوست و برادر، از آنها خواست که واقعیت‌های فاجعه‌بار یمن ناشی از شش سال تجاوز سعودی و متحدان این کشور را در نظر بگیرند.

وی گفت که یمن آزمایشگاه جنگنده ها و محل تمرین خلبانان سعودی نیست و اگر یمن امنیت نداشته باشد به طور منطقی عربستان نیز امن نخواهد بود.

 هواپیماهای ائتلاف سعودی شنبه شب گذشته در تجاوز و جنایت دیگر مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در شنبه شب در هشت نوبت مناطقی در استان صعده، حجه و مأرب را بمباران کردند.

براساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین ۲۱ مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرد و با آتش توپخانه مناطقی را در این استان هدف قرار داد.

پیش تر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خصوص تشدید حملات ائتلاف سعودی به خاک این کشور به آن ها هشدار داده بود.

عربستان به همراه امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت ، این کشور را از دریا ، زمین و هوا تحت محاصره قرار دادند.

کشورهای همپیمان عربستان به دنبال بی‌نتیجه بودن این جنگ، به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب