1399/10/29-08:01

دکتر احمدی‌نژاد: هدف ترور شهید فخری‌زاده تضعيف ملت ايران و جلوگيری از رشد و پيشرفت ايران است

مجری: بسیار متشکرم از اینکه در این مصاحبه شرکت کردید. می‌خواهم با مهمترین سوال خود شروع کنم، برداشت شما از ترور محسن فخری‌زاده چیست؟ که در جایی نه‌چندان دور از محلی که شما از آن با ما صحبت می‌کنید، اتفاق افتاد.

دكتر احمدی‌نژاد: ترور در درجه اوّل نشان‌دهنده ضعف و زبونی عاملان آن است. ترور، به هر صورت و شكل، توسط هر كسی و با هر هدفی، قطعاً محكوم است. هدف اين ترور اخير هم قطعاً تضعيف ملت ايران و جلوگيری از رشد و پيشرفت ايران است.

مجری: تا جایی که می‌دانم، ایشان روی تحقیقات درباره ویروس کرونا کار می‌کردند، و سوءقصد، بعد از سوءقصد ژنرال قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، و حال، در آخرین روزهای دولت ترامپ، آنان درباره القاعده در ایران، و لزوم حمله به ایران صحبت می‌کنند. دشمنان ایران، در مقابل حمله به ایران، چه پاسخی را بایستی انتظار داشته باشند؟

دكتر احمدی‌نژاد: ملت با فرهنگ ايران در طول تاريخ، هرگز به دنبال درگيری، جنگ و تهديد ديگران نبوده و نخواهد بود. اصولاً دوران استفاده از زبان تهديد، در مناسبات ملی و بين‌المللی به پايان رسيده است. باور دارم كه همه ملّت‌ها، در برابر چنين رويكردی، قاطعانه مخالفت و آن را محكوم می‌كنند.

مجری: شما چطور اطمینان حاصل می‌کنید که شما در تهران، امنیت دارید، اگر دشمنان ایران این توانایی را دارد که دانشمندان و ژنرال ها را ترور کنند؟

دكتر احمدی‌نژاد: اين از آن اتّفاقاتی است كه ممكن است در هر نقطه از جهان بيفتد.

* بخشی از مصاحبه با راشاتودی انگلیسی

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب