1399/10/29-09:15

دکتر احمدی‌نژاد: تمرکز ثروت، قدرت در دست عده‌ای خاص فرصتی برای آزاد شدن و تنفس در هوای آزادی برای ملت‌ها باقی نگذاشته است

مجری: همانطور که شنیده‌اید، اگر کسی در یک کشور عضو ناتو، این مصاحبه را تماشا کند، آنها به وی می‌گویند که کشور شما، دمکراتیک نیست. افراد را اعدام می‌کند، نقض حقوق بشر وجود دارد، و کشوری بی‌رحم است که تأمین مالی تروریسم را در سرتاسر منطقه انجام می‌دهد. شما به افرادی که هر روز، این چیزها را، هر وقت نام ایران در خبرها به میان می‌آید، می‌بینند، چه خواهید گفت؟

دكتر احمدی‌نژاد: حقّ تعیین سرنوشت، یک حقّ خدادادی است و هیچ فرد، گروه و قدرتی، تحت هیچ عنوان، حتی به بهانه تأمین امنیت، اجازه ندارد این حق را محدود یا سلب کند. حوادثی که این روزها در دنیا اتفاق افتاد و شما هم به آنها اشاره کردید، در واشنگتن و جاهای دیگر، نشان داد که ما تا رسیدن به دموکراسی حقیقی، راه طولانی در پیش داریم. در طول تاریخ، فلسفه تشکیل حکومت‌ها، تأمین امنیت و آزادی برای ملّت‌ها بوده است اما به بهانه تأمین امنیت، حاکمان عملاً به مانعی در برابر تأمین آزادی و امنیت ملّت‌ها تبدیل شدند. جهان به اندیشه، نگاه و طرحی نو نیاز دارد.

مجری: آن، چه نوع برنامه‌ای خواهد بود؟ البته، شما چند ماه بعد، انتخابات ریاست جمهوری را در ایران خواهید داشت.

دكتر احمدی‌نژاد: من در صحبت‌های گوناگون، بخش‌هایی از این طرح را اعلام کردم. طرحی که در آن حقیقتاً اراده ملّت‌ها حاکم باشد و پایه ارتباطات، بر انسانیت، دوستی و محبّت باشد. انحصار در قدرت، انحصار در آزادی و انحصار در ثروت در هم شکسته شود و قدرت و ثروت و آزادی متعلق به تک تک انسان‌های روی زمین باشد. امروزه تمرکز ثروت، قدرت و آزادی در دست عده‌ای خاص در کل جهان، فرصتی برای آزاد شدن و تنفس در هوای آزادی برای ملت‌ها باقی نگذاشته است. این آرزو خیلی زود محقق خواهد شد و تک تک انسان‌ها به کرامت و جایگاه شایسته خودشان نائل خواهند شد.

مجری: البته ممکن است ایرانی‌ها بپرسند چرا شما آن را، بار قبل که رئیس‌جمهور ایران بودید، به انجام نرساندید؟

دکتر احمدی‌نژاد: مردم ایران به خود من دسترسی دارند و می‌توانند از خودم بپرسند.

مجری: بسیار خوب. اجازه دهید بپرسم، ما نمی‌دانیم که آیا انتخابات به تعویق خواهد افتاد یا خیر، امّا (آیت ا...) خامنه‌ای گفته است که واکسن‌های داروسازی‌های بزرگ آمریکا و انگلیس، می‌توانند برای مردم ایران خطرناک باشند، و به رسوایی خون‌های آلوده به ویروس ایدز، توسط فرانسوی‌ها، اشاره کرده است و توئیتر حساب ایشان را مانند دونالد ترامپ، معلق کرده است. وضع ویروس کرونا در ایران چگونه است؟ می‌دانم که، به تناسب جمعیت، به بدی انگلیس نیست. ولی می‌دانم که آنجا هم دارد قربانیان خودش را می‌گیرد.

دكتر احمدی‌نژاد: مقامات رسمی، اطلاعات را دائماً اعلام می کنند.

* بخشی از مصاحبه با راشاتودی انگلیسی

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب