1399/11/01-14:28

کشته شدن سه فرمانده نظامی لیبی در غرب طرابلس

وقوع انفجار در دانشکده نیروی دریایی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در غرب طرابلس، به کشته شدن سه فرمانده نظامی منجر شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از روسیا الیوم، دیشب انفجار مهیبی در دانشکده نیروی دریایی دولت وفاق ملی لیبی در منطقه «جنزور» واقع در غرب طرابلس رخ داد.

این حادثه که در نتیجه انفجار انبار مهمات به وقوع پیوست، به کشته شدن سه تن از فرماندهان از جمله «احمد ایوب» فرمانده دانشکده نیروی دریایی دولت وفاق انجامید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این انفجار ساعاتی پس از بازدید «محمد الحداد» رئیس ستاد مشترک ارتش دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس از دانشکده نیروی دریایی که در ۱۱ کیلومتری مقر هیئت نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی در منطقه جنزور واقع است، رخ داد.

منابع بیمارستانی طرابلس گزارش دادند که در این انفجار مهیب، پنج نفر دیگر از فرماندهان لیبیایی نیز زخمی شدند که وضعیت یکی از آنها وخیم است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، شاهد تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری بوده است که در نهایت به دو دولت موازی در بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی نیز ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» فرمانده شبه نظامیان «ارتش ملی لیبی» کنترل امور را در دست گرفته است که از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حمایت می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب