1403/07/27-22:12

موسیمانه سرمربی استقلال شد

موسیمانه سرمربی استقلال شد

ساله اهل آفریقای جنوبی، با عقد قراردادی یک ساله به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، تیم فوتبال استقلال امشب (جمعه) در هفته هشتم لیگ برتر برابر ذوب‌آهن با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

در حالی که سهراب بختیاری‌زاده پس از جواد نکونام در دو بازی اخیر هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشت، بنا بر ادعای یک رسانه آفریقایی پیتسو موسیمانه، مربی آفریقایی، سرمربی استقلال شد.

در ادامه با اعلام باشگاه استقلال، پیتسو موسیمانه سرمربی ۶۰ ساله اهل آفریقای جنوبی، با عقد قراردادی یک ساله به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

دستیاران سرمربی جدید استقلال مشخص شدند

سرمربی جدید استقلال با چهار دستیار در این تیم حضور خواهد داشت.

پیتسو موسیمانه به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال انتخاب شد.

طبق برنامه سرمربی جدید آبی ها با ۴ دستیار به ایران خواهد آمد.

ماهیر داویدز، کابلو رانگواگا، موسی ماتلابا و کایل سولومون مربیانی هستند که دستیاران موسیمانه در استقلال خواهند بود.

موسیمانه: افتخار می‌کنم سرمربی این باشگاه پرافتخار شدم

پیتسو موسیمانه، سرمربی اهل آفریقای جنوبی استقلال اولین مصاحبه خود پس از انتصاب به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان را با شرکت تحت قراردادش انجام داد.

موسیمانه در مصاحبه خود گفت: " استقلال باشگاهی بسیار بزرگ در منطقه خلیج فارس است، با سابقه‌ای طولانی و درخشان. دو ستاره لیگ قهرمانان آسیا در بالای لوگوی این تیم خود به شما می‌گویند که این چه نوع باشگاهی است. آخرین جام آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به دست آمد. ما می‌توانیم باورکنیم که هواداران استقلال تشنه افتخار دیگری هستند.

چالشی که در انتظار ما است سخت است اما این افتخاری برای ما است که چنین باشگاه پرافتخاری را رهبری می‌کنیم. مایلم از مدیران باشگاه به خاطر اعتمادشان به ما تشکر کنم. ما آماده‌ایم که شروع به کار کنیم.

موسیمانه در این بیانیه دستیاران خود را نیز معرفی کرد. ماهیر داویدز، کابلو رانگوالا، موسی مطلبا و کایل سولومون او را در استقلال همراهی می‌کنند.

آشنایی با پیتسو موسیمانه سرمربی جدید استقلال

پیتسو موسیمانه سرمربی ۶۰ ساله آفریقایی امشب رسما هدایت استقلال را برعهده گرفت. در کارنامه او افتخارات و تجارب زیادی دیده می‌شود.

او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ سرمربی سوپر اسپرت آفریقای جنوبی بود و سپس عضوی از کادرفنی تیم ملی آفریقای جنوبی شد و تجربه دستیاری کنار کارلوس آلبرتو پریرا را به کارنامه خود اضافه کرد.

او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی کشورش بود  و سپس هدایت ماملدوی ساندوانز کشورش را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ قهرمان جام باشگاه‌های قاره آفریقا شد. او هم چنین یک قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم تجربه کرد. این جدا از ۸ قهرمانی با این تیم در رقابت‌های داخلی این کشور بود.

او سپس راهی مصر و باشگاه الاهلی این کشور شد و دو قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا، یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی حذفی، دو قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم جشن گرفت.

او هم چنین موفق شد باشگاه الاهلی عربستان را دوباره به سطح اول این کشور بازگرداند و تجربه حضور در الوحده امارات و تجربه کوتاه مدتی هم با ابها داشت.

او ۵ بار مربی سال کشورش و یک بار مربی سال قاره آفریقا هم شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب