1403/08/04-14:53

بسیج مخالفان طالبان از سوی پاکستان

بسیج مخالفان طالبان از سوی پاکستان

منابع خبری مدعی‌اند دولت پاکستان در حال بسیج مخالفان طالبان است و به این منظور قرار است بزودی شماری از شخصیت‌های دوره جمهوریت در ترکیه نشستی را برگزار کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، «بشیر احمد قاسانی» خبرنگار افغان با انتشار پیامی در «ایکس» اعلام کرد ‏قرار است تا چند روز آینده شماری از چهره‌های دوره جمهوریت و مخالف طالبان نشستی را در آنکارا برگزار کنند.

وی افزود: شماری از این چهره‌ها که در نشست آنکارا شرکت می‌کنند، در گذشته متهم به داشتن روابط نزدیک با پاکستان بودند. برگزاری این نشست نشان‌دهنده آن است که پاکستان در حال بسیج مخالفان طالبان است.

این در حالی است که «اکسپرس تریبون» رسانه نزدیک به ارتش پاکستان اخیراً در گزارشی نوشته بود این کشور با عدم تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان، در پی کاهش تعامل با طالبان است.

این در حالی است که پس از گذشت نزدیک به دو ماه از برکناری «آصف علی خان درانی»، نماینده ویژه پیشین پاکستان از سمتش، دولت این کشور تاکنون اقدامی برای انتخاب جانشین او انجام نکرده است.

اکسپرس تریبون پیش از این نیز در مطلبی درباره دلیل برکناری آصف درانی نوشته بود وی در زمان مأموریتش نتوانست هیچ تأثیری بر روابط پاکستان و افغانستان بگذارد و در کابل نیز هیچ مقبولیتی نداشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب