1403/08/04-16:38

اسرائیل باز هم صلح‌بانان سازمان ملل را هدف قرار داد

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) از حمله مجدد ارتش اسرائیل به مقرهای‌شان در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس؛ یونیفل، بعدازظهر امروز (جمعه)، اعلام کرد صلحبانان سازمان ملل اخیرا در یکی از پایگاه‌های خود در نزدیکی منطقه «الضهیره» در جنوب لبنان تحرکات ارتش اسرائیل را زیر نظر داشتند که نظامیان اسرائیلی زمانی که متوجه شدند تحت نظر قرار دارند، به سمت نیروهای یونیفل تیراندازی کردند.

ارتش اسرائیل طی هفته‌های گذشته چند بار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را مورد حمله قرار داده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صلحبانان سازمان ملل را تهدید به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرده است.

یونیفل در ادامه اطلاعیه خود خبر داد نظامیان اسرائیلی عامدانه دوربین‌ها، پروژکتورها و دستگاه‌های ارتباطی صلحبانان را هدف قرار داده‌اند و آن‌ها را منهدم کرده‌اند.

این گروه وابسته به سازمان ملل همچنین اعلام کرد علی‌رغم فشارهایی که اسرائیل به یونیفل وارد کرده، آن‌ها همچنان در مقرهای خود در جنوب لبنان مستقر هستند و به وظایف خود عمل می‌کنند.

درخواست تل‌آویو از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای عقب‌نشینی از جنوب لبنان در شرایطی مطرح شده است که جنبش حزب‌الله لبنان در دو بیانیه اعلام کرده است ارتش اسرائیل در حمله به لبنان از بمب‌های ممنوعه از جمله فسفر سفید استفاده می‌کند.

تاکنون ده‌ها کشور جهان ضمن محکومیت حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب