1399/11/05-19:48

سرقت نفت سوریه توسط آمریکا

سرقت نفت سوریه توسط آمریکا

دیپلمات پیشین آمریکایی در عربستان سعودی فاش کرد که واشنگتن در حال غارت منابع طبیعی سوریه است تا آن‌ها را به مکان‌های دیگری که از سرقت آمریکا بهره مند می‌شوند، بفرستد.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ «مایکل اسپرینگمن» دیپلمات سابق آمریکایی در عربستان سعودی اعلام کرد: آمریکا در حال انتقال نظامیان خود از عراق به سوریه است تا نفت مردم این کشور را بدزدند و نفت را به جای دیگری احتمالا اسرائیل و سایر مکان‌هایی بفرستد که از سرقت نفت سوریه توسط آمریکا سود خواهند برد."

 اسپرینگمن که در زمان دولت‌های ریگان و بوش روسای جمهور آمریکا از سپتامبر ۱۹۸۷ تا مارس ۱۹۸۹، رئیس بخش صدور روادید آمریکا در جده عربستان سعودی بوده است در پاسخ به این گزارش‌ها که ارتش آمریکا صد‌ها نظامی را از عراق به استان نفت خیز حسکه در شمال شرقی سوریه منتقل کرده است گفت: "این نمونه‌ای از اقدامات آمریکاست و باید در مقابل ۲۵ هزار نظامی که جو بایدن را هنگام مراسم تحلیف، فقط چند روز پیش، احاطه کرده بودند نشان داده شود. "

شبکه تلویزیونی دولتی سوریه قبلاً گزارش داده بود ۲۰۰ نیرو ۲۱ ژانویه با بالگرد به پایگاه‌های آمریکایی در شهر الشداده منتقل شدند.
خبرگزاری عربی سوریه (سانا)، رسانه رسمی دولت سوریه اعلام کرد این شهر در ۶۰ کیلومتری جنوب استان حسکه مرکز این استان قرار دارد جایی که ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا ۴۰ کامیون اسلحه و تجهیزات لجستیکی به آنجا اعزام کرده بود.

بر اساس گزارش ها، این نیرو‌ها قرار است بعداً در میدان نفتی عمر و میدان گازی کانیکو در استان مجاور دیرالزور مستقر شوند. این بخشی از اقدامات در حال انجام واشنگتن با هدف اعمال کنترل بیشتر بر ذخایر نفتی در سوریه است.


آمریکا به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دمشق) در سوریه حضور نظامی دارد.

حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که به اذعان "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا، واشنگتن عامل اصلی پیدایش گروه‌های ترویستی از جمله داعش بوده است. بر اساس گزارش‌های رسمی آمریکا تاکنون میلیارد‌ها دلار سلاح و تجهیزات دراختیار تروریست‌های مستقر در سوریه قرار داده است.

مقامات سوریه بار‌ها تاکید کرده اند اقدامات آمریکا در سوریه به منزله «اِشغال» است.

بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد که ارتش  سوریه با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در سوریه ببندد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب