1399/11/07-15:40

الزامی ندارد اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها، فوتبالی باشند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، گفت: الزامی ندارد اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها، فوتبالی باشند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، مجمع عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی امروز (سه شنبه)  برگزار شد و اعضای این مجمع «مهدی حیدری» را با ۲۷ رای برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون انتخاب کردند. این مجمع به ریاست «مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش برگزار شد.  

مهدی علی نژاد در پایان رای‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به انتخاب حیدری به عنوان رییس فدراسیون اظهار داشت: حیدری با ورزش و اهداف آن بیگانه نیست بلکه از همکاران وزارت ورزش و جوانان است که با اهداف این وزارتخانه آشنایی دارد این مهم موجب می‌شود او  به پیشرفت این فدراسیون کمک کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فدراسیون رسالت بزرگی را بر عهده دارد و آن سرکار داشتن با جان انسان‌ها است این موجب شده تا مسوولان و مدیران این فدراسیون وظیفه سنگینی را بر عهده داشته باشند. دولت برای حمایت از این قشر درنظر گرفته‌ که مبالغ ۴۸۰ میلیارد تومان است و استخرداران ثبت کرده‌اند که در حال ارجاع به بانک‌ها است.

علی‌نژاد در پایان با اشاره به خدمات روسای سابق این فدراسیون نیز گفت: سید مصطفی میرسلیم و ایلخان نوری زحمات زیادی کشیدند و کارهای بزرگی در فدراسیون انجام شد. یقین دارم که حیدری این راه را ادامه خواهد داد.

وی  سپس در مورد انتخاب اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت: هیات مدیره با کمیته فنی کاملاً متفاوت است و الزامی ندارد که اعضای آن حتما فوتبالی باشند. در باشگاه‌های بزرگ جهان نیز رویه به اینگونه است، چراکه کار هیات مدیره، مدیریت و اداره امور است، اما کمیته فنی حتما باید اهل فن و فوتبالیست باشند. اداره یک باشگاه فرهنگی و ورزشی چارچوب‌هایی دارد و کسانی را استفاده می‌کنیم که بتوانند در حوزه‌های مدیریتی به باشگاه کمک کنند.

فرایند پیچیده واگذاری سرخآبی‌ها

علی‌نژاد در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران گذری بر خصوصی سازی سرخآبی‌ها زد و گفت: واگذاری این ۲ باشگاه به راحتی نیست و فرایند پیچیده‌ای دارد. تا کنون اقدامات زیادی انجام شده و امیدوارم که به زودی شاهد ورود این ۲ باشگاه به بازار بورس باشیم. روز گذشته جلسه معارفه پرسپولیس و هیات پذیرش فرابورس انجام شد که این خبر خوبی است.  ۱۴ بهمن هم جلسه مشابه آشنایی برای استقلال انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات زیادی برای افزایش سرمایه ۲ باشگاه انجام شد و سرمایه هر کدام از این باشگاه‌ها در حدود ۷۱۰ میلیارد تومان است. این میزان در مجمع فوق‌العاده آنها به تصویب رسید و هیات پذیرش هم تایید کرد. همچنین برند باشگاه‌ها نیز قیمت‌گذاری شد.  برای تسهیل در مسیر خصوصی‌سازی اقدامات دیگری مانند شفاف‌سازی مالی انجام شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه آیا ۳۰ درصد سهام باشگاه واگذار می‌شود، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم ۳۰ درصد باشد. معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد برای کشف قیمت واگذار می‌شود. این بر عهده هیات پذیرش و خصوصی‌سازی است.

ثبت نام مجدد انتخابات فدراسیون شطرنج باید انجام شود

علی‌نژاد همچنین گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه از ثبت نام فدراسیون شطرنج گذشته،  باید ثبت نام مجدد انجام شود. در مورد اتومبیل‌رانی هنوز وضعیت صلاحیت نامزدها مشخص نشده است.

معاون وزیر ورزش جنجال بین سرمربی پرسپولیس و «مهدی رسول‌پناه» گفت: این حواشی عملا به جا به جایی رسول پناه انجامید.

علی‌نژاد این را هم گفت که وزارت ورزش مرجع تایید صلاحیت نیست و هیچ نقشی در رد یا تایید کاندیدهای فدراسیون فوتبال ندارد.

انتخاب صدری به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس از دیگر سوالات خبرنگاران بود. او در این زمینه گفت: این انتصاب به خاطر شرکت مخابراتی همراه اول نبوده بلکه صدری از مدیران خوش‌نام حوزه مخابراتی و علاقه مند به پرسپولیس است. او به خاطر تجربه مدیریت در حوزه کلان اقتصادی می‌تواند برای این تیم درآمدزایی کمک کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب