1399/11/17-15:35

تعیین کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تعیین یک دیپلمات برجسته به عنوان کاردار خود در ترکیه خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه شبکه i۲۴، پس از اعلام تمایل رئیس جمهوری ترکیه برای برقراری رابطه‌ای بهتر با رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم «ایریت لیلیان» که از دیپلمات‌های برجسته و کارشناسان در امور ترکیه محسوب می‌شود را به عنوان کاردار سفارتخانه خود در آنکارا تعیین کرد.

بنا بر این گزارش، لیلیان پیشتر به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در بلغارستان که مرزی ۲۵۹ کیلومتری با ترکیه دارد، فعالیت داشت. بنابر اعلام شبکه اسرائیلی آی ۲۴، این انتخاب، پیامی از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دارد که یک دیپلمات برجسته خود را به ترکیه می‌فرستد.

این انتخاب پس از آن انجام می‌شود که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرده بود کشورش خواهان برقراری روابطی بهتر با اسرائیل است. این در حالی است که روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته با وجود روابط تجاری میان آن دو رو به تنش رفت؛ تا جایی که در سال ۲۰۱۸ به اخراج سفرا منجر شد.

با وجود آنکه ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ دست به اخراج سفیر زدند؛ اما روابط تجاری همچنان بین آن‌ها ادامه یافت.
ایریت لیلیان که کارشناس امور ترکیه محسوب می‌شود قرار است جایگزین «روعی گلعاد» (Roey Gilad) شود که در این دوران پرتنش، وظیفه اداره سفارت رژیم صهیونیستی را در ترکیه بر عهده داشت.

پیشتر نیز پایگاه خبری «المانیتور» آمریکا به نقل از منابعی که آن‌ها را موثق توصیف کرده، آن است که اردوغان خود برای گشودن کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم اشغالگر با هدف بهبود روابط میان آن‌ها اقدام کرده است.

المانیتور به نقل از یک منبع اطلاعاتی غربی، توضیح داده بود: محاسبات ترکیه بدین گونه است که روابط حسنه با اسرائیل نقطه امتیازی برای ترکیه نزد دولت بایدن به شمار می‌آید و دور دوم مذاکرات دوجانبه ـ بدون تعیین مکان برگزاری ـ به بالابردن سطح روابط پس از اخراج سفیر اسراییل از انکارا در ماه می‌سال ۲۰۱۸ می‌پردازد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب