1399/11/18-00:19

عملکرد جزیره‌ای باعث کمبود مرغ در برخی استان‌ها شده است

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: عملکرد جزیره‌ای برخی استان‌ها که تولید مرغ بیشتری دارند در جلوگیری از خروج مرغ زنده و یا گرم از استان، باعث کمبود این محصول در سایر استان‌ها شده است.

به گزارش دولت بهار، حبیب اسدالله نژاد افزود: علت این که در برخی استان‌ها شاهد کمبود و یا افزایش قیمت مرغ هستیم این است که در استان‌هایی که مزیت تولید دارند به دلایلی به صورت جزیره‌ای تصمیم گیری می‌شود و از خروج مرغ زنده و گرم جلوگیری می‌شود که این تصمیم، غیر منطقی است و برخی از استان‌ها را دچار کمبود و بحران می‌کند.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اضافه کرد: اگر این مشکل برطرف شود قطعا شاهد این کمبود نخواهیم بود چرا که در تولید، هیچ کمبودی وجود ندارد و براساس برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار تولید گوشت مرغ در حال انجام است.

اسدالله نژاد با اشاره به این که در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده 17 هزار تومان و مرغ گرم 24 هزار تومان در بازار است گفت: علت این که این نرخ فراتر از قیمت مصوب است این است که پس از این که کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را 20 هزار و 400 تومان اعلام کرد شاهد این بودیم که همین کارگروه قیمت مولفه‌های تولید از جمله ذرت، سویا و جوجه یک روزه را افزایش داد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت سایر مولفه‌های تولید مانند دارو و واکسن هم افزایش یافته که در مجموع این افزایش‌ها باعث شد تا مرغداران مجبور به ارائه محصول با قیمت فراتر از نرخ مصوب شوند.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: برای این که تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان نشوند انتظار داریم که نرخ مصوب مرغ مورد بازنگری قرار گیرد.

* تسنیم

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب